شماره ۳۶۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
خبر

رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی 10‌هزار شهید اصناف و بازار کشور
شهدای برجسته اصناف و بازار شناخته‌شده نیستند
بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی 10‌هزار شهید اصناف و بازار کشور که در تاریخ 26 خرداد  1393 برگزار شده بود صبح امروز در نشستی که به همین منظور در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، منتشر شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ورود اصناف و بازاریان کشور در جریان مبارزات انقلابی را یکی حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند:  بازاریان متدین در سراسر کشور از اولین گروه‌هایی بودند که به ندای امام راحل در طول نهضت لبیک گفتند و فضای کشور را در‌سال 1341 گرم کردند.  ایشان با اشاره به تلاش‌های ارزنده اصناف در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کردند: برخی از اصناف خود به جبهه‌ها رفتند یا کار خود را به جبهه بردند یا به جبهه‌ها کمک مالی کردند که لازم است یادبودی همراه با محتواهای خوب و درخور آنها برگزار شود.  رهبر معظم انقلاب با بیان این‌که بسیاری از شهدای برجسته اصناف و بازار شناخته‌شده نیستند، برگزاری این کنگره را اقدامی بجا دانستند و تصریح کردند:  برگزاری کنگره شهدای اصناف و بازار یقینا به احیای نام این آبرومندان نظام اسلامی و انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.

با حکمی از سوی آیت‌الله آملی‌لاریجانی:حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای رئیس ستاد نظارت و پیگیری پرونده‌های موضوع اصل 49 قانون اساسی شد
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با صدور حكمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای را با حفظ سمت به‌عنوان رئیس و عضو ستاد نظارت و پیگیری پرونده‌های موضوع اصل 49 قانون اساسی منصوب كرد.  به گزارش ایلنا، متن حكم رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:  به موجب اختیارات حاصله از حكم شماره 66984/ر مورخ 10/3/79 مقام معظم رهبری و دستور‌العمل پیوست آن، جنابعالی با حفظ سمت به‌عنوان رئیس و عضو ستاد نظارت و پیگیری پرونده‌های موضوع اصل 49 قانون اساسی تعیین می‌گردید كه با همكاری سایر اعضای محترم نسبت به وظایف محوله اقدام فرمایید.
لازم به ذکر است که براساس اصل 49 قانون اساسی، دولت موظف است ثروت‌هاي ناشي از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه‌كاري‌ها و معاملات دولتي، فروش زمين‌هاي موات و مباحات اصلي، دایر كردن اماكن فساد و ساير موارد غير مشروع را گرفته و به صاحب حق رد كند و در صورت معلوم نبودن او به بيت‌المال بدهد. اين حكم بايد با رسيدگي و تحقيق و ثبوت شرعي به وسيله دولت اجرا شود.

رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری دولت قبل: 700 پرونده   را بررسی کرده‌ایم
رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته (زیر نظر نهاد ریاست‌جمهوری) از بررسی حدود 700 پرونده مربوط به دولت احمدی‌نژاد در این هیأت خبر داد. به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اشرفی‌اصفهانی در ارزیابی خود از عملکرد دولت کنونی گفت: ما می‌دانستیم کسی که وارث دولت‌های نهم و دهم یعنی دولت آقای احمدی‌نژاد شود، قطعا کار بسیار سخت و دشواری را خواهد داشت. زیرا آقای دکتر روحانی از دولت قبل یک ویرانه تحویل گرفته و البته اگر هر کدام از بزرگان نظام آن دولت را تحویل می‌گرفتند مطمئنا با چالش مواجه می‌شدند.
او گفت: باید پرسید دولتی که بیش از 800‌میلیارد دلار از درآمدهای نفتی و غیرنفتی را در اختیار داشت با این پول‌ها چه کار کرده و چرا به حیف و میل این درآمدها پرداخته است؟ او با مورد توجه قرار دادن سمت خود در رسیدگی به پرونده‌های دولت گذشته، گفت: با پرونده‌هایی که ما بررسی می‌کنیم در جریان قرار می‌گیریم که چه سوءاستفاده‌هایی انجام شده و چه پول‌هایی به نام خانواده‌هایشان ثبت شده تا از خودشان اثری به جا نگذارند.  اشرفی‌اصفهانی با بیان این‌که «ما در این هیأت بیش از 700 پرونده سوءاستفاده را مورد بررسی قرار می‌دهیم»، گفت:  چرا باید دولتی که می‌گفت پاک‌ترین دولت‌ها هستم و دراین‌باره دولت‌های قبل از خود را زیر سوال می‌برد چنین حیف و میل‌هایی را انجام دهد.  او گفت: ما پرونده‌هایی را که مربوط به تخلفات اداری است و از بازرسی کل کشور برایمان ارسال می‌شود مورد بررسی قرار می‌دهیم و هم‌اکنون حدود 700 پرونده مربوط به دولت آقای احمدی‌نژاد است. با بررسی‌های انجام‌شده به بیش از 50‌درصد پرونده‌های رسیدگی‌شده برائت داده شده و تخلفات حدود 40‌درصد پرونده‌های رسیدگی‌شده نیز مشخص و توبیخ و محرومیت از مشاغل دولتی برای متخلفان در نظر گرفته شده است. 


تعداد بازدید :  156