شماره ۳۶۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
خبر

آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی: افکار منحط،  آزادی در دانشگاه‌ها را نمی‌فهمد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افکار منحط نمی‌تواند آزادی در دانشگاه‌ها را بفهمد. به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی صبح دیروز در اولین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مگر می‌شود دانشمندان ناب را در فضای بسته به وجود آورد. وی از نبود رضا فرجی‌دانا به‌عنوان وزیر علوم و عضو هیأت امنای این دانشگاه ابزار تاسف کرد و گفت: متاسفانه امروز جای ایشان خالی است اما آقای فرجی‌دانا با همان روحیه درحال فعالیت است و ما نیز از ایشان استفاده خواهیم کرد. در این جشنواره علاوه بر سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، باقر لاریجانی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاداسلامی و جمعی از اساتید و معاونان این دانشگاه حضور داشتند. وی در ادامه تفکر و تعمق که در قرآن کریم به آن اشاره فراوان شده است را یادآور شد و گفت: تفکر و تعمق در مسائل علم است، آزادی بیان و آزادی دیدن و شنیدن در آیات قرآن مطرح شده است به‌طوری‌که براساس آیه قرآن انسان خالص کسی است که در شنیدن، فهمیدن و انتخاب آزاد باشد و خداوند به این افراد بشارت می‌دهد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری: دولت با هرگونه تبشیر در مورد اقلیت‌های دینی مخالف است
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقلیت‌ها گفت: دولت با هرگونه تبشیر و فعالیتی که سایر ادیان را به صورت تحریک‌آمیز دعوت کند، مخالف است. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی یونسی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نهمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کلیسای ارتدوکس گفت: جمهوری اسلامی با هرگونه تبشیر و فعالیت برای این‌که مسیحیان، مسلمانان را به دین خود دعوت کنند یا بالعکس مخالفت است.   وی گفت: هرگونه فعالیتی در مورد تبشیر را به‌عنوان فعالیتی تحریک‌آمیز می‌دانیم چون این‌گونه اقدامات منجر به تعصبات مذهبی و درنهایت جنگ فرقه‌ای و دینی می‌شود. وی افزود: دعوت به دین را با شیوه‌های حسنه قبول داریم ولی  شیوه‌های عوام‌فریبانه، تبلیغاتی و تحریک‌آمیز که با تزویر و فریب انجام می‌شود مورد قبول نیست، تاکنون به هیچ مبلغ دینی اجازه نداده‌ایم که در کلیسای دینی حضور پیدا کند و آنان را به اسلام دعوت کند.  یونسی اضافه کرد: اگر کسی در این زمینه شکایت کند دادگاه ویژه روحانیت با چنین افرادی برخورد می‌کند. وی همچنین گفت: مبلغان سایر ادیان نیز اجازه تبشیر مسلمانان را ندارند که متاسفانه در برخی مناطق دیده شده کلیساهای خانگی به صورت پنهانی در این زمینه فعالیت می‌کنند. یونسی با اشاره به آیه‌ای از قرآن به ابزار دعوت اشاره کرد و گفت: حکمت و موعظه از مهم‌ترین سازوکارهای دعوت بوده و براساس منطق قرآن موعظه حسنه عبارت است از نصیحت و اندرزی که به دور از اکراه، اغفال و نیرنگ است.

رئیس‌جمهوری به مشهد سفر می‌کند
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری اعلام کرد: رئیس‌جمهوری و کاروان تدبیر و امید برای هشتمین سفر داخلی به بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج امام هشتم، علی ابن موسی الرضا(ع) مشرف می‌شوند. به گزارش ایرنا، «محمد شریعتمداری»، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت که این سفر همزمان با سالروز ولادت باشکوه امام رئوف امام رضا(ع) انجام خواهد شد. وی اظهار داشت: مسئولان کابینه یازدهم، وزرا و معاونان رئیس‌جمهوری در این سفر علاوه بر دیدار با مردم شهر مقدس مشهد به مشکلات، پیشرفت، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های توسعه‌ای استان توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

در نامه‌ای  به رئیس‌جمهوری
رئیس مجلس استخدام 12‌هزارنفری در سازمان امور مالیاتی را مغایر قانون اعلام کرد
علی لاریجانی، رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری مصوبه استخدام 12‌هزارنفر نیروی انسانی در سازمان امور مالیاتی را مغایر قانون اعلام کرد. به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) طی نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری مصوبه هیأت وزیران مبنی بر «مجوز استخدام در سازمان امور مالیاتی» را مغایر قانون اعلام کرد. در این نامه آمده است: «نظر به این‌که در مواد مختلف قانون مدیریت خدمات کشوری ازجمله مواد مندرج در فصول ششم و هفتم این قانون، احکام و ضوابطی درخصوص استخدام بیان شده و اخذ مجوزها و تأییدیه‌هایی لازم شمرده شده، بنابراین بند 3 متن مصوبه مبنی بر مجاز بودن رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به این‌که رأسا و بدون نیاز به اخذ مجوز یا تأیید هر مرجع دیگر، نسبت به استخدام 12000 نفر نیروی انسانی در این سازمان اقدام کند، از حیث نادیده گرفتن احکام قانونی مربوط، مغایر با قانون است».


تعداد بازدید :  119