شماره ۶۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
داستان خرد شدن چلسی مقابل منچسترسیتی ‌
آواری از آمارهای منفی

شهروند|  این هم از بدترین شروع یک مدافع عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ‌برتر انگلیس! گل‌های آگوئرو،کاپیتان کمپانی و فرناندینیو، علاوه بر رقم‌زدن برتری 3 بر صفر منچسترسیتی مقابل چلسی در بازی بزرگ هفته دوم لیگ‌برتر، باعث شد چلسی پس از 29 رقابت  در بازی ماه آگوست لیگ‌برتر شکست بخورد.  پیش از این در تمام 23 دوره قبلی، منچستری یونایتد  با 2 تساوی در 2 بازی ابتدایی فصل 2008-2007  لکه ننگ بدترین شروع را به پیشانی داشت اما حالا چلسی با تنها یک امتیاز، این عنوان را به خود اختصاص داده است شکستی که حاصل بازی بد چلسی در هر 2 نیمه و به‌خصوص در نیمه‌اول بود، رکورد منفی دیگری را هم برای قهرمان 4 دوره لیگ‌برتر و در مجموع 5 دوره لیگ جزیره رقم زد. در تاریخ لیگ‌برتر هیچ‌قهرمانی با صفر، یک و 2 امتیاز، 2 هفته اول را شروع نکرده بود که حالا چلسی باکس مربوط به شروع با یک امتیاز را پرکرده است!
بدترین شروع 17‌سال اخیر
قهرمان فصول 2005-2004، 2006-2005، 2010-2009 و 2015-2014 لیگ‌برتر، فعلا 5 امتیاز از 6 امتیاز ممکن را از دست داده؛ درحالی‌که فصل قبل تنها در هفته پنجم در خانه همین منچسترسیتی اولین امتیازهای فصل را هدر داد. حالا  چلسی  پس از اولین تعویض تری در دوران مربیگری مورینیو  بیش از همیشه روی تلخ فوتبال را می‌بینند.
حال خوب سیتی
هر چقدر آسمان چلسی گرفته، هوای منچسترسیتی آفتابی است. قهرمان 2 فصل قبل لیگ‌برتر در هر یک از 2 بازی ابتدایی 3 بر صفر رقبای صفر تا صدی مثل وست‌بروم و چلسی را برده و با توجه به مهره‌های خیلی خوبی که روی نیمکت و درون زمین دارد، مدعی اول قهرمانی به حساب می‌آید. تیم آبی‌پوش یکی از بهترین شروع‌های تاریخ لیگ‌برتر را رقم زده اما حتی چنین قدرت‌نمایی خالصی هم باعث نتیجه‌گیری قطعی نمی‌شود. در این شرایط، چلسی که در هفته‌های آتی بهتر خواهد شد و هم منچستریونایتد لوئیس فن‌گال رقبای بزرگی در راه پنجمین قهرمانی لیگی سیتی خواهند بود.


تعداد بازدید :  318