شماره ۶۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
شاهکار جوانان آزادکار در خاک برزیل
کشتی ایران بازهم بر بام دنیا ایستاد

شهروند|  با وجود عملکرد نه‌چندان راضی‌کننده فرنگی‌کاران ایران در مسابقات جهانی برزیل و کسب عنوان ششمی، آزادکاران جوان کشورمان برای دومین‌بار متوالی توانستند بر بام جهان بایستند.
قهرمانی مقتدرانه
با فینالیست شدن 3 کشتی‌گیر ایران در روز پایانی مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در برزیل،‌ قبل از برگزاری رقابت‌های پایانی عنوان قهرمانی کشورمان قطعی شد تا آنها با خیالی راحت پای به فینال بگذارند. درنهایت نیز کشتی‌گیران ایران با 2 طلا و 4 نقره از 8 وزن به کار خود در مسابقات جوانان جهان پایان دادند. ایمان صادقی(60 کیلوگرم) و مجتبی گلیج(84 کیلوگرم) مدال طلا و علیرضا گودرزی(50 کیلوگرم)، رضا مظفری (74 کیلوگرم)، سیدایمان حسینی(96 کیلوگرم) و امین طاهری(120 کیلوگرم) نیز مدال نقره کسب کردند.
رکوردشکنی شاگردان طلایی
با این‌که آزادکاران جوان ایران ‌سال قبل بعد از 19‌سال توانستند بار دیگر بر سکوی قهرمانی جهان بایستند،‌ این‌‌بار در برزیل برای نخستین‌بار در تاریخ از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند این درحالی است که محمد طلایی، سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان پیش از آغاز این رقابت‌ها اعلام کرده بود خیلی نباید به قهرمانی این مسابقات فکر کنیم. طلایی دراین‌باره می‌گوید:  «امسال کارمان خیلی سخت‌تر بود چرا که هم از نظر روانی فشار زیادی روی تیم بود و هم این‌که رقیبان برای مقابله با ما انگیزه فروانی داشتند. با این حال من از این رقابت‌ها 4 طلا می‌خواستم و از جنس مدال‌ها رضایت ندارم.»
امید در آزاد،‌ نگرانی در فرنگی
همچنان بعد از گذشت سال‌های متمادی کشتی آزاد ایران برتری‌اش نسبت به بخش فرنگی را نشان می‌دهد. شاید فقط در المپیک لندن بود که فرنگی‌کاران درخشان‌تر از کشتی آزاد بودند اما چه قبل و چه بعد از آن دائما شاهد درخشش‌آزادکاران هستیم. با توجه به قهرمانی 2‌سال اخیر آزادکاران جوان شاید خیلی نباید نگران آینده این بخش باشیم اما در رشته فرنگی نگرانی‌ها همچنان پرجاست.


تعداد بازدید :  293