شماره ۶۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
در دیدار اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با آیت‌الله‌ هاشمی مطرح شد:
قول مساعد رئیس مجمع تشخیص مصلحت درباره حق‌پخش

گروه ورزش| جنجالی که فصل گذشته، دو هفته مانع حضور دوربین در ورزشگاه‌های فوتبال شد، به اندازه ورود چهره‌ای مثل آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی به ماجرا مهم شده است. پس از همه جنجال‌های فصل گذشته در مورد پرداخت نشدن حق پخش بازی‌ها از سوی تلویزیون به فدراسیون فوتبال، فعلا حرف آخر را صداوسیما زده و عنوان کرده است تا وقتی از طرف دولت بودجه‌ای برای حق پخش به سازمان تعلق نگیرد، سر فوتبال کماکان بی‌کلاه خواهد بود. این اظهارات، فوتبالی‌ها را به این فکر انداخت که یکی از آخرین و سهمگین‌ترین تیرهای خود را به سمت طرف مقابل بیندازند.
دیدار اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با آیت‌الله‌اکبر ‌هاشمی‌رفسنجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام با یک قول ویژه به پایان رسید. رئیس‌جمهوری دوران سازندگی پس از گوش‌سپردن به سخنان علی کفاشیان، امیر عابدینی و مهدی تاج و گلایه‌هایشان درباره حق پخش، قول داد تا حد امکان برای منتفع شدن حق پخش فوتبال  از سازمان صداوسیما تلاش کند. دلیل ملاقات به نقل از «شهرام دبیری» یکی از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال خواندنی است: «پیش از این مجلس قانون حق پخش را تصویب کرده بود اما شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را رد کردند. برای همین از آقای رفسنجانی خواستیم تا نسبت به حل این مشکل توجه لازم را داشته باشند.» در ادامه امیرعابدینی، مدیر با سابقه فوتبال کشورمان با ارایه گزارشی درخصوص چگونگی برگزاری لیگ برتر ادعا کرد: فوتبال نیاز به مصوبه‌ای دارد که به کمک آن موفق به دریافت حق پخش شود.
رئیس‌جمهوری سابق در صحبت‌هایش، سوالاتی درباره واگذاری فوتبال به بخش خصوصی مطرح کرد و نظر اهالی فدراسیون را جویا شد. بخش جذاب سخنان ‌هاشمی تأکید بر جذابیت فوتبال برای اقشار جامعه و لزوم توجه به آن بود؛ جایی که ادعا کرد روح فوتبال در جسم و بدن تأثیر می‌گذارد و برد و باخت در این رشته باعث می‌شود تا حس رقابت بالا برود و این مسأله تأثیر مستقیمی روی جامعه دارد.

 


تعداد بازدید :  428