شماره ۳۶۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
بابک زنجانی را به چالش سطل یخ دعوت می‌کنیم

|  پیمان مقدم  |   روزنامه نگار   |

دور از انتظار هم نبود؛ ما متخصص خز کردن و شورَش را درآوردن هستیم. چون معمولا خودمان بلد نیستیم هیچ پدیده دسته‌جمعی و گروهی را مدیریت کنیم و تا انتها بدون دعوا و دلخوری پیش ببریم، پس بهتر است لوس‌بازی و خودنمایی و شیرین‌کاری را چاشنی‌اش کنیم.
کمپین «چالش سطل یخ» برای معرفی بیماری Als به جهانیان و جمع‌آوری کمک مالی به مبتلایانش برپا شده. اگرچه بیشتر دوستان سلبریتی ایرانی هم بیماری را کنار گذاشته‌اند، هم کمک مالی را فراموش کرده‌اند و تنها سطل یخ و دوربین را چسبیده‌اند.
ما روزنامه‌نگاران نه‌چندان شهرتی داریم و نه مال و اموالی انباشته‌ایم. هیچ بورس و امتیاز و رانت و تسهیلاتی هم سهم ما نخواهد شد. هرچند، هر وقت دستمان برسد گوشه‌ای از درآمد ناچیزمان را تقدیم امور خیر می‌کنیم. بدون این‌که عکسی بگیریم و سطل آبی روی سرمان بریزیم.
پس برای افزودن نمک ماجرا ما هم چهره‌هايی آشنا را به این چالش فرامی‌خوانیم: جناب بابک زنجانی، جناب محمودرضا خاوری و بورسیه‌های با معدل‌های درخشان زیر 14! امیدواریم دوستان بخشی از اموال این ملت را که به خانه امن خود منتقل کرده‌اند یا برای تحصیل غیرقانونی‌شان در دیار فرنگ هزینه شده و به ظاهر قصد بازپس دادنش را هم ندارند، حداقل به خیریه‌ها کمک کنند. هستند کسانی که از بیماری‌های خاص و پرهزینه رنج می‌برند و به سبب گرانی دارو، قید درمان را می‌زنند و رو به قبله منتظر می‌مانند. هستند بچه‌های بااستعدادی که قید تحصیل را می‌زنند چون هزینه‌های زندگی کمرشکن است و والدین ندارند خرج کتاب و دفترشان را بدهند. اموال ایران که تاراج شد، شاید گوشه‌ای از آخرت دوستان رفع و رجوع شود. سطل یخ و چالشش را هم ما تقبل می‌کنیم...

دیدگاه‌های دیگران

ش
شربیانی |
مخالف 0 - 2 موافق
درود بر پیمان مقدم با متن زیبایی که نوشته

تعداد بازدید :  208