شماره ۶۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ مرداد
صفحه را ببند
10 ثانیه فرصت برای فرار از زلزله

مدیریت بحران به معنای مدیریت ثانیه است، در فاصله زمانی میان 2 موج زلزله و موج مخرب می‌توان با انجام اقدامات پیشگیرانه بسیاری از خسارت‌های زلزله را کاهش داد.
عباس استاد تقی‌زاده قائم‌مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: «50 ایستگاه شتاب‌نگار زلزله تا  5سال آینده در شهر تهران راه‌اندازی می‌شود. در حال حاضر این سامانه در شمال‌شرق و شرق تهران راه‌اندازی شده که دارای 4 ایستگاه شتاب‌نگار در مناطق بومهن، لار، دماوند و امامزاده‌ هاشم(ع) است.
 14 ایستگاه شتاب‌نگار نیز در اطراف شهر تهران وجود دارد که باید به این شبکه متصل شود.
قائم‌مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این‌که در اطراف تهران گسل‌های زیادی ازجمله پیشوا، کهریزک و قم وجود دارد که می‌تواند شهر تهران را تحت‌تأثیر قرار دهد، گفت: «نیازمند ایجاد یک شبکه ملی در این زمینه هستیم. یکی از نگرانی‌هایی که در ارتباط با شهر تهران وجود دارد موضوع حوادث ثانویه است و درحال حاضر زلزله تا 10 ثانیه قبل قابل پیش‌بینی است. در این فاصله سیستم برق و گاز به‌طور خودکار قطع شده و احتمال آتش‌سوزی تا حد قابل توجهی پایین می‌آید. علاوه بر آن متروهای درحال حرکت متوقف شده و اطلاع‌رسانی عمومی به مردم نیز از طریق صداوسیما انجام می‌شود.»


تعداد بازدید :  363