شماره ۳۶۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

علی‌اشرف درویشیان، داستان‌نویس و پژوهشگر حوزه ادبیات که مدتی است به علت بیماری جسمی حضور چندانی در مجامع عمومی و ادبی ندارد‌، در مراسم تشییع پیکر و ختم سیمین بهبهانی حضور پیدا کرد. همسر این نویسنده پیشکسوت به ایسنا گفت ایشان را با ویلچر به مراسم تشییع خانم بهبهانی آوردم. لحظاتی آن‌جا بودیم، اما بعد که دیدم فشار جمعیت زیاد است‌، عده‌ای هم ممکن است متوجه نباشند و امکان دارد به ایشان آسیب برسد،‌ ایشان را بردم. او درباره حال عمومی درویشیان گفت: حالشان خوب است. دیگر نمی‌نویسند، اما مطالعه می‌کنند.

پیکر اکبر خواجویی صبح دیروز (دوشنبه) از مقابل درب صداوسیمای استان اصفهان - از پل خواجو تا پل بزرگمهر - تشییع شد.

رقم کلی فروش کتاب در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بالغ بر 140‌میلیارد تومان اعلام شد.

گروه اجرایی نمایش «پینوکیو» نخستین اجرای خود را به هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده تقدیم کرد.

وحید موسائیان پیش‌تولید «قشنگ و فرنگ» را آغاز کرد.

یک نسخه از «اکشن کامیکس شماره یک» که به تازگی وجود آن اعلام شده و تا چند هفته پیش مردم حتی از وجود آن خبر هم نداشتند، موفق به شکستن رکورد بالاترین قیمت پرداخت شده عمومی برای یک کمیک‌بوک شد. در این نسخه که بسیار خوب طی سالیان نگهداری شده است، شخصیت سوپرمن برای اولین‌بار به جهان معرفی شد.

فیلم‌های بخش «مرور آثار سرزمین‌های اسلامی» در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

مراسم بزرگداشت گئو ویدن گرن و بررسی کتاب «پژوهشی در خرقه درویشان و دلق صوفیان» در روز سه‌شنبه چهارم شهریور ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌‌شود و دکتر نصرالله پورجوادی، دکتر فضل‌الله پاکزاد و دکتر بهار مختاریان درباره مقام علمی و آثار او سخن می‌گویند.

مرضیه صادقی از چاپ جدیدترین اثر خود با عنوان «روزهای ناکوک» خبر داد که توسط نشر افق به چاپ خواهد رسید.

کنسرت گروه موسیقی «کوچی» به سرپرستی «هوتن وکیلی‌مقدم» با اجرای قطعاتی از موسیقی فلامنکو و با عنوان «شب کولی» 5 شهریور 93 از ساعت 19:30 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

بهروز افخمی و مرجان شیرمحمدی امروز سه‌شنبه چهارم شهریور ساعت 16مهمان برنامه «امروز هنوز تموم نشده» شبکه یک سیما خواهند بود.

ساندرا بولاک و جرج کلونی که با هم در فیلم «جاذبه» همبازی بودند، بار دیگر در یک فیلم سیاسی به هم می‌پیوندند.

نمایش «مکاشفات راسکولنیکف» به کارگردانی مشترک سابینا شیاری و پیمان مجیدی که اقتباسی از رمان مشهور «جنایت و مکافات» داستایوفسکی است به‌زودی در تماشاخانه آو روی صحنه می‌رود.

سر ریچارد آتن بورو که به‌عنوان کارگردان فیلم «گاندی» برنده جایزه اسکار شده بود و در بیش از 70 فیلم به‌عنوان بازیگر ظاهر شده بود در 90سالگی درگذشت.

مصطفی عبدالهی با اشاره به نامه‌ای که با امضای 32 هنرمند توسط محمدرضا ورزی جهت تأمین داروهای او به عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما ارایه شده بود، تصریح کرد: با وجود این‌که آقای ضرغامی به مرکز بهداشت سازمان دستور داده که داروهای مدنظر تهیه شود اما این مرکز بعد از 2ماه اعلام کرد نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد.

با ثبت قرارداد اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» در شورای صنفی نمایش این فیلم یک قدم به اکران نزدیک تر شد.


تعداد بازدید :  86