شماره ۳۶۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
انتقاد مجلس به افزایش وام مسکن
مردم: وام نمی‌خواهیم

گروه اقتصادی شهروند| مجلس نسبت به سیاست‌های دولت در بخش مسکن معترض شد. چندی پیش 18 تن از نمایندگان در نامه‌ای به روحانی اعلام کردند که وعده‌های افزایش وام مسکن از سوی عباس آخوندی، وزیر راه‌و‌شهرسازی باعث تحریک تقاضای کاذب در این بخش می‌شود و به رکود و تورم در بازار مسکن دامن می‌زند. این نمایندگان با استناد به آمار گفته‌اند از ‌سال 70 تاکنون تسهیلات مسکن 40‌درصد رشد داشته است، این در شرایطی است که سفته‌بازی و تقاضاهای سوداگرانه در بازار مسکن موجب افزایش 200‌درصدی قیمت‌ها شده است. بنابراین آمار، افزایش تسهیلات تنها می‌تواند قدرت خرید متقاضیان واقعی را کمتر کند. در این زمینه مردم نیز با تأیید نظر نمایندگان مجلس اعلام خبر افزایش مبلغ وام مسکن را تورم‌زا می‌دانند. نظر برخی از مردم را در ادامه می‌خوانید.
سیامک: جالبه اسمش‌رو هم میذارن بسته خروج از رکود!
شقاقی: راست گفتن اگه وام 40‌میلیون تومان زیاد بشه، مسکن 100‌میلیون تومان گرون‌تر میشه. تو رو خدا ما وام نمی‌خواهیم.
ولی‌نژاد: چرا باید بدون کارشناسی کافی طرحی اعلام بشه و مردم چوبش‌رو بخورن؟
محمد: سیاست‌های تشویقی در بخش ساخت‌وساز ایجاد کنید تا تقاضا و عرضه به تعادل برسه.
ناشناس: اگر سیاست‌های تشویقی اعمال بشه، کی می‌خواد دلال‌ها، زمین‌خواران و سفته‌بازان از‌خدا بی‌خبر رو جمع کنه؟!
الهه: دولت باید قبل از اعلام طرح‌های جدید، بازار مسکن و ساخت‌وساز رو از فساد پاکسازی کنه.
فاطمه: چند وقت پیش از اتوبان همت به سمت کرج می‌رفتم و دیدم دارن با بلدوزر کوه‌ها رو خراب و برج‌سازی می‌کنن. کدوم شهروند معمولی اجازه تخریب کوه‌رو داره؟! عده‌ای خاص هستن که به تورم در بازار مسکن دامن زدن. جلوی اونا رو بگیرین.
حسین: جناب وزیر به فکر مردم هستن یا دلال‌ها؟! تا همین الان هم با این تیترهای جنجالی سرمایه‌دارها و دلال‌ها برای افزایش قیمت دندون تیز کردن.
عزیز: حالا کاش این وام‌رو میدادن و تورم ایجاد می‌کردن. هنوز وام 35 میلیونی به دست مردم نرسیده، قیمت اوراق و مسکن کلی بالا رفته، این وعده وام 80 میلیونی هم میخواد یه نوبت دیگه مردم‌رو خونه‌خراب کنه.
ناشناس: این اشتباهات سیاست‌گذاری مدیران روز به روز شکاف طبقاتی‌رو بیشتر می‌کنه. نمی‌دونم تا کی باید مردم هزینه اشتباهات مدیریتی‌رو بدن؟!


تعداد بازدید :  82