شماره ۳۶۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
بازار جهانی

افزایش رقابت اپراتورهای آمریکایی
همزمان با عرضه خدمات نسل جدید تلفن همراه در آمریکا، اپراتورهای این کشور برای جلب رضایت مشتریان رقابت شدیدی را برای ارزان کردن تعرفه‌هایشان آغاز کرده‌اند. راحت‌ترین راه نیز گسترش دامنه خدمات اینترنتی و دیتا و کاهش هزینه‌هاست. در این میان رقابت میان اپراتورهای اسپرینت و تی – موبایل تشدید شده و هر دو شرکت برخی تعرفه‌های خود را کاهش داده‌اند.

سیستم عامل چینی برای کاهش وابستگی به ویندوز
چینی‌ها قصد دارند سیستم عامل کاملا بومی خود را که با حمایت دولت این کشور تولید شده ظرف چند ماه آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند. هدف از این کار کاهش وابستگی به سیستم عامل‌های غربی و به‌خصوص سیستم عامل ویندوز مایکروسافت و دیگر برنامه‌های مشابه عرضه‌شده از سوی گوگل و...  عنوان شده است. نسخه اولیه این سیستم عامل در ماه اکتبر برای رایانه‌های رومیزی عرضه می‌شود و نسخه سازگار با گوشی و تبلت آن هم بعد از مدتی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.  نسخه همراه این سیستم عامل با فروشگاه‌های برنامه‌های همراه نیز سازگاری خواهد داشت.

دردسرفیس‌بوک برای آیفون
سخنگوی فیس‌بوک از تلاش این شرکت برای رفع مشکل برنامه همراه این سایت برای گوشی‌های آیفون خبر داده است. مشکل یادشده به گونه‌ای است که وقتی کاربر در محیط این برنامه روی لینکی در وب کلیک می‌کند به‌طور خودکار با شماره‌‌ا‌ی تماس گرفته شده و از این طریق هزینه‌اي به کاربر تحمیل می‌شود. مسأله نگران‌کننده این است که این شماره‌ها معمولا گرانقیمت و مشکل‌آفرین هستند و همین امر موجب اعتراض کاربران شده است.


تعداد بازدید :  71