شماره ۳۶۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
پرسه در بازار

افزایش حساسیت‌ها هنگام خرید بلیت هواپیما

شرکت هواپیمایی، کلاس پرواز، نوع هواپیما، تأکید بر روس نبودن هواپیما و... ازجمله سوالاتی است این روزها مسافران قبل از خرید بلیت هواپیما در آژانس‌های هواپیمایی می‌پرسند و نسبت به پرواز خود حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند. پرس‌وجو از چند آژانس فروش بلیت هواپیما نشان می‌دهد مردم پس از سقوط ایران 140 هسا، نسبت به پرواز خود کنجکاوی بیشتری به خرج داده‌ و پیش از نهایی کردن روز پرواز خود جویای کلاس پرواز، شرکت هواپیمایی و از مهم‌تر مدل هواپیما هستند.

رونق لوازم‌التحریر چینی

محمدحسین برخوردار رئیس مجمع واردات با انتقاد از ورود لوازم‌التحریر چینی گفت: براساس آمار، به ازای حدود 12‌میلیون دانش‌آموز و 4‌میلیون دانشجو تقریبا حدود 3 کیلوگرم کاغذ در قالب دفتر و برگ A4تدارک می‌شود که واردکنندگان، جنس مورد تقاضای بازار را تأمین می‌کنند. وی ادامه داد: بسیاری از این اقلام وارداتی توسط کشور چین تولید می‌شوند که درواقع تقاضاي بازار جهت می‌دهد که تصویر کدام شخصیت کارتونی روی کیف و دفتر چاپ شود.

افزایش 35درصدی واردات کالای خارجی

در چهارماهه ابتدايی ‌سال 93 میزان واردات کالا به کشور 35‌درصد نسبت به مدت مشابه‌ سال گذشته افزایش داشته‌است.  براساس این آمار کشورهای امارات متحده عربی، چین، هند، کره‌جنوبی و ترکیه به ترتیب بزرگ‌ترین واردکنندگان کالا به ایران به شمار می‌آیند.  این گزارش همچنین نشان می‌دهد در چهار ماه نخست‌ سال 93 میزان واردات از امارات 86 درصد، از چین 72 درصد، از هند 17 درصد، از کره‌جنوبی 67/8 درصد و از ترکیه    21/6 درصد افزایش داشته است.


تعداد بازدید :  73