شماره ۳۶۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
د‌یار

 برگزاری همایش دفاع از کودکان غزه در شهرقدس
همایش دفاع از کودکان غزه با حضور حدود یک‌هزار و 500 کودک به همراه والدینشان در شهرستان قدس برگزار شد.
همایش دفاع از کودکان غزه به‌صورت راهپیمایی از میدان قدس آغاز شد و تا میدان آزادی (سرقنات) ادامه داشت.
در این همایش راهپیمایی کودکان دستنوشته‌هایی همراه داشتند با مضمون: بمباران مناطق مسکونی در غزه موجب کمبود آب و آلودگی 90‌درصد آب شرب شده و به همین جهت جان کودکان غزه در اثر کم خونی شدید در خطر است.
در این مراسم کودکان دل نوشته‌ها و نقاشی‌های خود را در حمایت از مردم و کودکان غزه به برگزارکنندگان ارایه دادند و اعلام شد: خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس آماده دریافت این آثار هستند و در روز میلاد امام رضا(ع) جوایزی به آنها اهدا می‌شود.
کودکان شرکت‌کننده در این همایش دکلمه‌ها و شعرهایی در رابطه با مظلومیت کودکان غزه قرائت کردند.
حجت الاسلام «رضا علی متهور ملکی» نماینده ولی فقیه در سپاه شهر قدس در این همایش گفت: بر حسب وظیفه شرعی و انسانی، دفاع از مظلومین و مسلمانان برما واجب است.
وی با اشاره به یکی از فرمایشات پیامبر اسلام که فرمودند: هر کسی که صدای فریاد مظلومیت مسلمانی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست، گفت:  ما امروز این‌جا جمع شدیم که به ندای پیامبر لبیک گفته و تکلیف خود را به‌عنوان یک مسلمان ادا کنیم.
ملکی تصریح کرد: در این همایش به دنیای استکبار می‌گوییم که ما کودکان غزه را یک لحظه تنها نمی‌گذاریم و تا آخرین قطره خون از آنها حمایت   می‌کنیم.
وی با تأکید بر این‌که سکوت در مقابل جنایت‌های رژیم غاصب جایز نیست گفت: تجمع شما در حقیقت براساس دستور قرآن و اعلام انزجار از رژیم جعلی اسراییل است، رژیمی که اجازه نفس کشیدن به کودک را نمی‌دهد.
در پایان مراسم راهپیمایی و همایش حمایت از کودکان غزه، قطعنامه‌ای در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی توسط یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی قرائت شد.
در این قطعنامه آمده بود، میان کودکان در هر جای دنیا پیوندی آسمانی است، ما به کودکان غزه اعلام می‌کنیم تا همیشه در کنار آنها مانده و از آرمان‌های آنها در این مقاومت دفاع می‌کنیم.
در همه دنیا و در تمام قوانین جنگی حقوق کودکان زنان و سالخوردگان به‌عنوان افراد غیرنظامی رعایت می‌شود اما رژیم غاصب اسراییل این افراد را در جنگ اخیر مورد هدف بمب‌های میکروبی و شمیایی خود قرار داده است.
ما کودکان شهرستان قدس هم نوا با کودکان ایران و جهان ضمن محکوم کردن این جنایت‌ها و اعلام حمایت از مدافعان غزه اعلام می‌کنیم که تا زمانی که حملات این رژیم در مجامع جهانی محکوم نشود از پای نمی‌نشینیم.
در پایان این قطعنامه آمده بود:  ما ضمن اعلام همدردی خود با کودکان غزه، فلسطین و لبنان، از همه مسئولان در ایران و جهان می‌خواهیم به بازسازی مدارس، مهدکودک‌ها و خانه‌های ویران شده توسط نظامیان اسراییلی بپردازند تا آنها نیز سرپناهی برای زندگی داشته باشند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهریار خبر داد:  درخشش دانش‌آموزان شهریار در مسابقات کشوری
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان شهریار از کسب 3مقام اولی ویک مقام سومی ویک مقام دومی حاصل تلاش دانش‌آموزان شهرستان شهریار در مسابقات کشوری در نیشابور خبر داد.
علی ذبیحی در گفت‌وگویی با دفتر اطلاع‌رسانی و روابط عمومی گفت: در سی‌ودومین دوره مسابقات فرهنگی و هنری و چهاردهمین دوره پرسش مهر ریاست‌جمهوری در مرحله کشوری و هنرهای دستی و تجسمی و آوایی دانش‌آموزان شهریاری توانستند مقام‌های قابل توجهی را به‌دست آورند.  
وی در ادامه افزود: در رشته نمایش صحنه‌ای دانش‌آموزان دبیرستان شاهد حضرت زینب مقام سوم کشوری و در رشته طراحی صحنه مقام اول کشوری را به‌دست آوردند.  
ذبیحی همچنین اضافه کرد: دانش‌آموزان دبیرستان عباس قلی رهگذر در رشته نمایش‌نامه‌خوانی مقام دوم کشوری و دانش‌آموزان هنرستان پویندگان در رشته معرق‌کاری و دانش‌آموزان هنرستان علم هنر در رشته قلم‌زنی مقام اول کشوری را به‌دست آوردند. 


تعداد بازدید :  140