شماره ۳۶۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۴ شهريور
صفحه را ببند
گزارش

 مديرعامل شرکت مديريت توليد برق هرمزگان خبر داد
صرفه جويي يک ميليون يورويي نيروگاه بخار بندرعباس از محل ساخت قطعات داخلي
مديرعامل شرکت مديريت توليد برق هرمزگان از صرفه‌جويي يک ميليون يورويي نيروگاه بخار بندرعباس از محل ساخت قطعات داخلي خبر داد. مهندس داوود محمودي مديرعامل شرکت مديريت توليد برق هرمزگان با اصحاب رسانه ديدار کرد. وي در نشستي خبري با اشاره به مناسبت روز خبرنگار و جايگاه رسانه در صنعت اظهار داشت:  با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد صنعت محور توسعه و پويايي کشور قرار گرفته است. وي با بيان اينکه در اين شرايط جديد نقش خبرنگاران خطيرتر مي‌شود، افزود:  مهم‌ترين بخش حوزه صنعت برق مربوط به حوزه توليد است. چرا که صنعت برق اصل پويايي و شکوفايي صنعت‌هاي ديگر است و به نوعي زير ساخت زير ساخت‌ها محسوب مي شود.
 اين مسئول با بيان اين‌که ظرفيت نيروگاه بخار بندرعباس‌هزار و 320 مگاوات است و 60‌درصد برق استان را تامين مي‌کند، يادآور شد:  اين نيروگاه طي‌سال گذشته رتبه برتر قطعات ساخت داخل که بيش از يک ميليون يورو صرفه‌جويي داشته است را به خود اختصاص داده است.
محمودي با بيان اين‌که نيروگاه بخار هرمزگان از مهم‌ترين و استراتژيک‌ترين نيروگاه‌هاي جنوب شرق کشور بشمار مي‌رود، گفت:  يکي از اهداف شرکت مديريت توليد برق هرمزگان گام برداشتن در راستاي اقتصاد مقاومتي است که در اين زمينه تخصص و تعهد پرسنل سخت کوش نيروگاه بندرعباس با اتکا به خودباوري ملي چشم انداز روشني از اين سند را به نمايش گذارده و اين امر جايگاه نيروگاه را برجسته کرده است. مديرعامل نيروگاه بندرعباس با اشاره به اقدامات برجسته زيست محيطي که هر ساله طي تعميرات اساسي روي واحدها انجام مي‌شود گفت: با تعويض بسکت‌هاي لانگستروم‌ها و تعمير تجهيزات احتراق بويلر کمک شاياني به کامل شدن احتراق شده که اين امر موجب کاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي خواهد شد.
مهندس محمودي در پايان با اشاره به فعاليت‌هاي فرهنگي که در کنار فعاليت‌هاي صنعتي صورت مي گيرد افزود:  اجراي برنامه‌هاي مهم فرهنگي و آموزشي در اين مجموعه کمک شاياني به بالابردن سطح آگاهي پرسنل در زمينه فرهنگي و آموزشي کرده است به طوري که در اين حوزه شوراي فرهنگي شرکت به‌طور متوالي طي دو‌سال موفق به کسب رتبه برتر فرهنگي شده است.

باحضور استاندار در دومین روز از هفته دولت طرح افزایش ظرفیت آبرسانی به بندرلنگه بهره‌برداری شد
در دومین روز از هفته دولت با حضور استاندار هرمزگان، طرح افزایش ظرفیت آبرسانی به بندرلنگه و کنگ بهره‌برداری شد.
مدیرعامل آبفای هرمزگان هدف از اجرای این طرح  را افزایش ظرفیت تامین آب به میزان115 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و گفت: این طرح از سال 89 با اعتبار هزینه شده 20میلیارد ریال اجرایی شد و به بهره‌برداری رسید. وی افزود: عملیات اجرایی این طرح شامل احداث ایستگاه پمپاژ و ساختمان جانبی، خط انتقالی به طول3/2 کیلومتر و مخزن1000 متر مکعبی است. خادمی در ادامه در خصوص منابع آبی بندرلنگه و کنگ گفت: در حال‌حاضر  آب شرب این شهرستان از 4 دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت 17هزار متر مکعب در شبانه روز و خط محرم با ظرفیت یک‌هزار و 335 متر مکعب در روز تامین می‌شود. همچنین یک دستگاه آب شیرین کن نیز با ظرفیت 10 هزارمتر مکعب در شبانه‌روز در دست اجراست که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در پایان  افزود: تعداد انشعابات این شهرستان 14هزار و 631 فقره و میزان مصرف آب 20هزار و 934 متر مکعب در روز  است. همچنین این شهرستان 221 کیلومتر شبکه توزیع و 190 کیلومتر نیز طول خطوط انتقال آن است.


تعداد بازدید :  136