شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
مدیرعامل پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروند»:
سازمان لیگ رفتارش را با کی‌روش تغییر دهد
پولادی برنگردد، همه چیز را درباره‌اش می‌گویم دایی مورد حمایت من است

امیر صادقی‌پناه| سرخ‌های پایتخت‌نشین حال و روز خوبی ندارند. آنها بار دیگر با سرمربیگری علی دایی نتوانسته‌اند جایگاهی که مدنظرشان بوده را در اوایل فصل به دست آورند و شاید اگر در بازی امروز هم پرسپولیس نتواند برنده از زمین خارج شود، اوضاع بسیار وخیم‌تر شود. به تمام این مسائل حاشیه‌های بیرونی را هم باید اضافه کنید، مسائلی از قبیل انتقادهای تمام نشدنی برخی پیشکسوتان باشگاه، عقد قرارداد پولادی با باشگاه الشحانیه قطر، جذب بازیکنان جایگزین برای نفرات محروم یا مصدوم و... در این حال و هوا علیرضا رحیمی سعی می‌کند اوضاع را زیاد بحرانی نشان ندهد. به اعضای تیمش روحیه می‌دهد و آنها را به آینده امیدوار می‌کند. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با «شهروند» درباره حاشیه‌های روز این باشگاه به اظهارنظر پرداخت که ماحصل این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:
 روزی که به پرسپولیس آمدید، فکر می‌کردید به این مشکلات بربخورید؟
واقعیتش این است که خیر. ما با برنامه آمدیم و می‌خواستیم طبق آن برنامه پیش برویم اما برخلاف جاهای دیگری که مدیریت کرده بودم، در پرسپولیس به دلیل این‌که نام بزرگی یدک می‌کشد و حاشیه‌های زیادی دارد، نتوانستیم گاهی اوقات برنامه‌هایمان را به درستی پیش ببریم.
 چرا این اتفاق رخ نداد؟
خیلی چیزها دست ما نبود. روزی که کار را شروع کردیم، به ما گفته بودند پرسپولیس 60‌میلیارد بدهی دارد اما هر روز تعداد طلبکاران زیاد شد و این مبلغ تا مرز دوبرابر شدن هم پیش رفت. مسائل دیگری هم وجود داشت که الان زمان پرداختن به آن نیست.
 نتایجی که پرسپولیس در 4 هفته ابتدایی لیگ کسب کرده، مورد انتظار هواداران نبوده است. شما تحلیل‌تان از تیم کنونی چیست؟
ما واقعا مشکلات زیادی داریم. نمی‌خواهم چیزی را توجیه کنم اما مسائلی مثل محرومیت صادقیان یا مصدومیت نوروزی دست ما نبوده. شاید اگر صادقیان در ترکیب ما حضور داشت مقابل ملوان بازنده نمی‌شدیم. یا الان نوروزی را 6، 7 ماه در اختیار نداریم. البته ضعف‌های دیگری هم وجود دارد که درصدد رفع آنها هستیم.
 بسیاری از پیشکسوتان هم مواضع تندی علیه کادرفنی گرفته‌اند. به نظر شما این انتقادها منطقی است؟
شاید برخی انتقادها درست باشد اما من از پیشکسوتان باشگاه می‌خواهم صبر پیشه کنند. چه خوب است پیشکسوتان اگر نظری دارند آن را به صورت خصوصی مطرح کنند. ما از نظرات سازنده استفاده می‌کنیم. دیدم یک دوست عزیزی گفته بود پرسپولیس سقوط می‌کند. این حرف کارشناسی‌شده نیست. انتقاد باید طوری باشد که بتوان اسمش را گذاشت انتقاد.
 شما از علی دایی در کادرفنی حمایت می‌کنید؟
شک نکنید همین‌طور است. دایی مورد اعتماد است و اعتقاد داریم که او می‌تواند تیم را از این شرایط خارج کند. ان‌شاءالله در بازی با پدیده بچه‌ها شایستگی خود را ثابت می‌کنند و از این شرایط خارج می‌شویم.
 به مصدومیت نوروزی اشاره کردید، صحت دارد که قرار است نامش از لیست پرسپولیس خارج شود؟
در این باره همه چیز را برعهده دایی گذاشته‌ایم. او همه چیز را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد.
 برای جایگزین نوروزی چه کرده‌اید؟ دوباره بحث بازگشت کریم انصاری‌فرد مطرح شده است...
درباره کریم انصاری‌فرد هم دایی قرار است تصمیم بگیرد. ما منتظر هستیم تا ایشان درخواست خود را ارایه کنند. اگر انصاری‌فرد را بخواهند قطعا اقدام می‌کنیم. البته بازیکنان خارجی را نیز مدنظر گرفته‌ایم که به تمرینات می‌آیند و تست می‌دهند تا در صورتی که دایی آنها را پسندید به عقد قرارداد منجر شود.
این‌که گفته می‌شود اومانا، بازیکن کاستاریکایی قرار است چند هفته برای بازی در تیم‌ملی کشورش پرسپولیس را ترک کند، صحت دارد؟
اومانا شخصی درخواستی بر این مبنا نداشته است. او بازیکن خوبی است که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. در بازی با پدیده هم می‌تواند بدون مشکل با صلاحدید کادرفنی به میدان برود.
 داستان مهرداد پولادی به کجا انجامید؟ صحبت جدیدی با او کرده‌اید؟
برای من واقعا جای تعجب است که یک بازیکن ملی‌پوش چنین رفتاری انجام می‌دهد. او بازیکن پرسپولیس است و با ما قرارداد دارد؛ قانون می‌گوید باید در تمرینات شرکت کند اما از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم با باشگاه قطری الشحانیه قرارداد بسته است. بعد از این اتفاق با او تماس گرفتم که جواب تلفن نداد، دایی هم به او زنگ زد اما جوابی نگرفت. این رفتارها در شأن یک ورزشکار نیست. من واقعا از این چنین مسائلی تعجب می‌کنم.
پولادی می‌گوید با استناد به بندی که در قراردادش بوده، جدایی‌اش بلامانع است، بندی که انگار در زمان رویانیان گنجانده شده و طبق آن پولادی در صورت داشتن پیشنهاد خارجی می‌تواند جدا شود؟
این بند وجود دارد اما نه در قراردادی که در هیأت فوتبال به ثبت رسیده. این بند در قرارداد داخلی این بازیکن در‌ سال 91 گنجانده شده که طبق اعلام سازمان لیگ قراردادهای داخلی قبل از‌ سال 92 اعتبار ندارد. من الان نمی‌خواهم خیلی حرف‌ها را درباره پولادی بزنم چون هنوز امیدوارم که او برگردد اما اگر نیاید، خیلی مسائل را می‌گویم تا مردم بدانند با چه بازیکنی طرف هستند. از سوی دیگر، باشگاه قطری که پولادی با آن قرارداد بسته برای بازی کردن او باید از ما ITC بخواهد که قطعا ما ITC صادر نمی‌کنیم.
 به‌عنوان سوال آخر، خیلی از باشگاه‌های لیگ برتری بابت تعطیلی 50 روزه لیگ برتر به خاطر اردوی تیم‌ملی ناراحت هستند، شما هم از این شرایط ناراضی هستید؟
به هر حال این تعطیلی برای ما قابل قبول نیست چون در هیچ جای دنیا چنین مسائلی وجود ندارد. تعطیلی 50 روزه لیگ یعنی استارت مجدد باشگاه‌ها برای بازگشت به لیگ برتر. این موضوع درست نیست و به نظرم بهتر است سازمان لیگ طور دیگری با کی‌روش صحبت کند. من کی‌روش را به‌عنوان یک مربی بزرگ قبول دارم اما این‌که بخواهیم هرچه او گفت، قبول کنیم و به باشگاه‌هایی که خود قرار است به تیم‌ملی بازیکن بدهند، ضربه بزنیم، کار درستی نیست.

 


تعداد بازدید :  93