شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
در دیدار ظریف با نخست‌وزیر عراق مطرح شد:
حمایت کامل ایران از روند دموکراسی در عراق

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران روز گذشته برای دیدار با مقامات بلندپایه عراقی وارد بغداد شد.  محمدجواد ظریف پس از ورود به بغداد در هتل رشید بغداد در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر حمایت ایران از روند دموکراسی در عراق، تمامیت ارضی و وحدت ملی این کشور، گفت:  همکاری و هماهنگی میان اقوام و گروه‌های مختلف در این کشور اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
وی افزود: ما همواره حامی و پشتیبان عراق بوده‌ایم و تمام تلاشمان را برای حمایت از دولت قانونی عراق به کار می‌گیریم. به همان اندازه که از دولت قبلی حمایت کردیم از دولت آتی نیز حمایت خواهیم کرد. سیاست ایران مبنی بر این بوده و هست که از انتخاب مردم عراق حمایت کند.
وی افزود: بسیار خوشحالیم که در دولت عراق روند دموکراسی به نتیجه رسیده و ما امروز هم رئیس‌جمهوری داریم که مورد توافق همه گروه‌هاست و هم رئیس مجلسی که این وضع را دارد و هم با هماهنگی و همکاری گروه‌های مختلف نخست‌وزیر موجهی داریم که این وضع را دارد.
محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در جریان سفر به عراق با حیدر عبادی نخست‌وزیر جدید دیدار کرد و ضمن اعلام حمایت کامل ایران از روی کار آمدن دولت و نخست‌وزیر جدید این کشور گفت: روی کار آمدن «حیدر عبادی» زمینه همگرایی نیروهای این کشور را فراهم کرد.
ظریف ضمن ابلاغ پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری و مقامات ایران انتخاب عبادی را بااهمیت توصیف کرد.
وی خطاب به عبادی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان آماده حمایت از شماست که از طریق فرآیند سیاسی و دموکراتیک انتخاب شده‌اید.
وی افزود: از این‌که انتخاب شما زمینه همگرایی نیروهای عراقی را فراهم کرده است، خوشحالیم.  عبادی نخست‌وزیر جدید عراق نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان ایرانی گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف ازجمله مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری داشته باشند.
  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه همچنین در دیدار با نوری مالکی نخست‌وزیر سابق این کشور، از وی به دلیل مبارزه با تروریسم به‌ویژه در ماه‌های اخیر و نیز حفظ ثبات این کشور تقدیر کرد. وی همچنین با سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق نیز دیدار کرد. محمدجواد ظریف قرار است امروز با آیت‌الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق دیدار کند.


تعداد بازدید :  95