شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
در ادامه اعتراضات به دولت اسلام‌آباد:
بزرگ‌ترین حزب مخالف پاکستان از نوازشریف اعلام حمایت کرد

محمد نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان که این روزها به شدت مورد اعتراض دو حزب مخالف عمده یعنی «تحریک انصاف» و «جنبش مردمی» است، توانست حمایت صریح و قاطع بزرگترین حزب مخالف به رهبری رئیس‌جمهوری سابق این کشور را به‌دست آورد.
 نوازشریف عصر دیروز در شهر لاهور، «آصف علی زرداری» رهبر حزب مخالف «مردم» را ملاقات کرد و در جریان این دیدار، زرداری خواسته‌های «عمران خان» و «طاهرالقادری» رهبران دو حزب عمده مخالف دولت را مبنی بر استعفای نوازشریف از نخست‌وزیری، خواسته‌ای مغایر قانون اساسی و کاملا مردود دانست. نوازشریف در مقابل فشارهای شدید از سوی احزاب تحریک انصاف و جنبش مردم پاکستان که قصد دارند وی را مجبور به استعفا کنند، تاکنون حتی یک گام هم عقب ننشسته و اعلام کرده است که اگر استعفا کند، بحران سیاسی در کشور وخیم‌تر می‌شود.
عمران خان ادعا می‌کند که نوازشریف با استفاده از تقلب در انتخابات سراسری ‌سال 2013 میلادی توانسته است کرسی نخست‌وزیری را تصاحب کند.  طاهر القادری نیز نسبت به عملکرد دولت نوازشریف به شدت معترض است و می‌گوید که می‌خواهد در پاکستان انقلاب ایجاد کند. اکنون نوازشریف تقریبا حمایت تمام احزاب مخالف را جلب کرده و تنها احزاب تحت رهبری عمران خان و طاهر القادری هستند که همچنان ساز مخالف می‌زنند و به نوعی در میان تمام احزاب موافق و مخالف دولت، در انزوا قرار گرفته‌اند.
حمایت حزب مردم به رهبری زرداری که بیش از 40 کرسی در مجلس ملی پاکستان را در اختیار دارد، باعث شده است تا کفه ترازوی رقابت‌های سیاسی، بیش از پیش به نفع نوازشریف و حزب حاکم سنگین‌تر شود.
عمران‌خان:  نوازشریف ظرف یک ماه استعفا دهد
از سوی دیگر عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان با تعدیل موضع خود نسبت به نخست‌وزیر این کشور گفت که نوازشریف باید دست‌کم ظرف 30 روز استعفا دهد.  عمران‌خان در جمع حامیانش درخواست جدید را از دولت پاکستان طلب کرد و گفت که نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان باید طی یک ماه استعفا دهد و طی این مدت کمیسیون قضایی روند رسیدگی به شکایت انتخاباتی مربوط به انتخابات ‌سال 2013 را تکمیل کند.  به گفته ناظران سیاسی مستقل، این اظهارات عقب‌نشینی از خواسته‌های پیشین مبنی بر استعفای فوری شریف است.
روز شنبه برای حامیان حزب تحریک انصاف پاکستان سخت‌ترین و بدترین روز بود چرا که پلیس بسیاری از خیابان‌ها را مسدود کرده و ایست بازرسی مستقر کرده بود که همین امر دایره فعالیت حامیان این حزب ضد دولت را که معمولا عصرها تجمع برگزار می‌کنند، محدود کرده بود.


تعداد بازدید :  74