شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

قطر حمایت از داعش را تکذیب کرد
وزیر خارجه قطر با بیان این‌که دوحه از گروه‌های تندرو ازجمله داعش به هیچ وجه حمایت نمی‌کند، گفت: دیدگاه گروه‌های تندرو نسبت به منطقه با دیدگاه دوحه همخوانی ندارد. به گزارش ایسنا خالد عطیه، وزیر خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دوحه به هیچ وجه از گروه‌های تندرو ازجمله دولت اسلامی (داعش) پشتیبانی نمی‌کند و قطر با اندیشه‌ها و روش خشونت‌آمیز آنها مخالف است. وی با بیان این‌که دیدگاه گروه‌های تندرو نسبت به منطقه با دیدگاه قطر همخوانی ندارد و دوحه به هیچ وجه از این افراد پشتیبانی نخواهد کرد، افزود که اظهارات اخیر مبنی بر این‌که دوحه از گروه‌های تندرو حمایت می‌کند سخنانی «غیردقیق» است.

سعود الفیصل:  ریاض در پی تغییر دولت سوریه نیست
برخی از منابع اعلام کردند که وزیر امور خارجه عربستان تأکید کرده که ریاض دیگر در پی تغییر دولت سوریه نیست.  به گزارش فارس، برخی از منابع از تغییر مواضع عربستان در قبال دولت سوریه خبر دادند. به گزارش این منابع، «سعود الفیصل» وزیر امور خارجه عربستان به «ولادیمیر پوتین» ابلاغ کرده است که ریاض در پی تغییر حکومت سوریه نیست.

دستور اوباما برای بازبینی استفاده پلیس آمریکا از تجهیزات نظامی
رئیس‌جمهوری آمریکا دستور داده تا استفاده پلیس این کشور از تسلیحات و تجهیزات نظامی پس از مرگ یک نوجوان سیاهپوست در میسوری مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد. به گزارش خبرگزاری نووستی، مقام‌های ارشد دولت آمریکا گفتند: این بررسی و بازبینی همراه با جلسات غیرعلنی کنگره و قانون‌گذاری، این امکان را فراهم می‌کند تا تغییرات اساسی و عمده در رویکرد واشنگتن برای مسلح کردن پلیس محلی صورت گیرد. روزنامه نیویورک‌تایمز از قول این مقام‌ها نوشت: این بررسی و بازبینی شامل تسلیحات و تجهیزات نظامی چون زره‌ نظامی، کامیون‌های ضد مین، تفنگ‌های اتوماتیک و صداخفه‌کن می‌شود.  این دستور از جانب باراک‌ اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از مرگ یک نوجوان سیاهپوست در شهر فرگوسن در ایالت میسوری ابلاغ شد.  

سازمان ملل اقدام فوری برای جلوگیری از قتل‌عام در آمرلی عراق را خواستار شد
فرستاده سازمان ملل در عراق خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از قتل‌عام احتمالی در شهر آمرلی این کشور شد که تحت محاصره داعش قرار دارد. به گزارش ایسنا، نیکولای ملادنف، فرستاده سازمان ملل به عراق با ابراز نگرانی از گزارش‌ها درباره شرایط غیرانسانی سکنه در شهر آمرلی در شمال عراق گفت: به مدت دو ماه است که این شهر در محاصره نیروهای داعش قرار دارد و شهروندان آن بدون دسترسی به منابع آبی یا غذا زندگی می‌کنند. اوضاع مردم در این شهر بسیار وخیم است و ما خواستار اقدامی ضروری برای جلوگیری از یک قتل عامل احتمالی هستیم.  وی در جریان یک بیانیه مطبوعاتی در بغداد ادامه داد: این شهر در محاصره داعش است و گزارش‌ها نیز تأیید می‌کنند شهروندان و ساکنان این شهر در وضع وخیمی قرار دارند. وی با اشاره به این مسأله که متحدان عراق و جامعه بین‌الملل باید با مقام‌های بغداد در جلوگیری از وقوع یک تراژدی بشری در شهر آمرلی همکاری کنند، گفت: من به دولت عراق تأکید می‌کنم تا هر آنچه را که در توان دارد برای رفع این محاصره انجام دهد و تضمین حاصل کند که سکنه این شهر می‌توانند به کمک‌های انسان‌دوستانه دسترسی داشته باشند یا حداقل از شهر خارج شوند.

واکنش حماس به ادعاهای نتانیاهو در تماس تلفنی با بان‌کی مون
بنیامین نتانیاهو بار دیگر مدعی شد که حماس مسئول تشدید شرایط است.  به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل جنبش حماس را با گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش)، مقایسه کرد و مدعی شد که حماس مسئول تشدید شرایط است.  وی با بیان این‌که در شرایطی که اسراییل به آتش‌بس‌ها متعهد بوده اما حماس 11 بار آتش‌بس را نقض کرده است، مدعی شد که حماس یک سازمان تروریستی است که از عمد غیرنظامیان اسراییلی را می‌کشد. در مقابل جنبش حماس اعلام کرد این تماس تلفنی نتانیاهو به بان‌کی‌مون نشان‌دهنده این است که تا چه حد رهبران صهیونیستی نسبت به پیگرد بین‌المللی در مورد اقدامشان دچار دستپاچگی شدند. جنبش حماس با یادآوری این مسأله که گروه‌های فلسطینی به توافقی درخصوص ارجاع پرونده جنایت‌های رژیم صهیونیستی به دادگاه کیفری دست یافته‌اند، اعلام کرد که این تماس و همچنین دیگر ادعاها واقعیت جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را تغییر نمی‌دهد. «سامی ابوزهری»،‌ سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد: ما از هر تلاش واقعی که ضامن تحقق خواسته‌های فلسطینی‌ها باشد حمایت می‌کنیم.  ما هر پیشنهادی که به حماس ارایه شود مورد بررسی قرار خواهیم داد. 


تعداد بازدید :  121