شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
روي خط خبر

عصر دیروز صورت گرفت
عیادت رهبر معظم انقلاب از آیت‌الله مهدوی‌کنی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر دیروز با حضور در یکی از بیمارستان‌‌های تهران از آیت‌الله مهدوی‌کنی عیادت کردند. رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار در جریان مداوای رئیس مجلس خبرگان قرار گرفتند و سلامتی وی را از خداوند متعال مسألت کردند. آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری ۱۴خردادماه به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده است و تحت مداوا قرار دارد.

آیت‌الله آملی لاریجانی: با فساد در هر کجا و در هر مسئولیتی برخورد می‌کنیم
رئیس قوه ‌قضاییه با تأکید بر این‌که در دوره جدید با فساد در هر کجا و در هر مسئولیتی برخورد قاطعانه می‌شود،‌ گفت: نباید این‌طور باشد که با فرد معمولی برخورد صورت گیرد ولی با مسئول متخلف برخورد نشود که این نیز ذنب‌لایغفر است. ما تحمل نمی‌کنیم که فردی در هر مرتبه‌ای فساد خود را بر قوه قضائیه تحمیل کند. به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه برخی از مسئولان عالی قضایی پیشگیری از جرم یکی دیگر از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و اعلام کرد: البته روند قضایی، پیشگیری از جرم هم می‌کند. ولی وقتی در قانون اساسی به این مسأله اشاره شده است، نشان می‌دهد که این مسأله فراتر از روند قضایی است. ما نباید بگذاریم که بار قضایی چنان گران شود که روند قضایی طولانی شود و هزینه‌های زیادی به قوه قضائیه و جامعه تحمیل کند. او با اشاره به دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری برای وظایف دستگاه قضا خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین، تأمین سلامت قوه قضائیه، مبارزه با فساد که این بند فراتر از فساد در قوه قضائیه است، بلکه مبارزه با فساد در سطح جامعه و دستگاه‌های اجرایی است. چراکه فساد در قوه قضائیه در بند تأمین سلامت قوه قضائیه به آن اشاره شده بود و از همه مهم‌تر،‌ ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است.   

محسنی‌اژه‌ای: مشخص نیست  در سمت سخنگویی می‌مانم یا نه
دادستان سابق کل کشور و معاون اول رئیس قوه‌قضائیه گفت:  هنوز مشخص نیست در سمت سخنگویی دستگاه قضا می‌مانم یا نه و این موضوع به نظر رئیس قوه‌قضائیه بستگی دارد.  به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه مراسم تودیع خود از سمت دادستانی کل کشور و معارفه به‌عنوان معاون اول رئیس قوه‌قضائیه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تغییراتی که در قوه‌قضائیه پیش آمده وی همچنان سخنگوی دستگاه قضاست یا خیر؟ گفت:  هنوز مشخص نیست.

وزارت کشور زمان‌بندی انتخابات دومین میان‌دوره‌ای نهمین دوره مجلس را اعلام کرد
دفتر انتخابات وزارت کشور اعلام کرد: مقدمات برگزاری انتخابات دومین میان‌دوره‌ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه نهاوند در استان همدان و تفت و میبد در استان یزد فراهم شد.  به گزارش ایلنا، مقدمات برگزاری انتخابات دومین میان‌دوره‌ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه نهاوند در استان همدان و تفت و میبد در استان یزد فراهم شده و انتخابات در تاریخ 30/8/93 (30آبان‌ماه‌سال 93) در دو حوزه انتخابیه مذکور برگزار خواهد شد.  همچنین برابر اعلام دفتر انتخابات وزارت کشور، ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای حوزه‌های انتخابیه مذکور از تاریخ 22/6/93 تا 28/6/93 به مدت 7روز در دفتر انتخابات وزارت کشور و فرمانداری‌های نهاوند و تفت (مرکز حوزه انتخابیه تفت و میبد) به صورت همزمان انجام خواهد شد.

حکم «م. ر» تا دو هفته دیگر صادر می‌شود
سرپرست دادگاه کیفری استان تهران گفت: تا دو هفته دیگر حکم «م. ر» صادر می‌شود.  به گزارش ایلنا، محسن افتخاری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مسئولان عالی قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا برای «م.ر» حکمی صادر شده است، گفت:  تا دو هفته دیگر حکم این فرد صادر می‌شود و هنوز حکمی در این رابطه صادر نشده است.  وی در رابطه با پرونده محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت:  پرونده وی نیز در وقت احتیاطی است.


تعداد بازدید :  117