شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
وزیر اطلاعات:
راهکار حجاب، فریاد و توسری زدن نیست
ایجاد فضای ارعاب در شأن نظام نیست

وزیر اطلاعات با بیان این‌که امروز مسئولیت وزارت اطلاعات برعهده عضوی از جامعه فرهنگیان گذاشته شده است، گفت:  رویکرد امروز وزارت اطلاعات، فرهنگی است. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور افزود: مقابله با تفکرات الحادی و شیطان‌پرستی، برخورد امنیتی نیست بلکه فرهنگی است.
وی افزود: باید کار آموزش ما با فرهنگ غنی اسلامی گره بخورد، آن گاه شاهد برکات آن خواهیم بود. امام رضا(ع) هم می‌فرماید که خدا کسی را که امر ما را احیا کند مورد رحمت خویش قرار می‌دهد.   وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:  امروز در وزارت اطلاعات با یک موجی كه از جامعه آمده و ما را درگیر خودش کرده است، تفکرات الحادی و شیطان‌پرستی است.  علوی تصریح کرد: درمان این پدیده‌ها، برخورد امنیتی نیست بلکه یک برخورد فرهنگی است و حتی مسأله حجاب و عفاف هم راهکارش برخورد، فریاد زدن و توسری زدن نیست، بلکه راهکارش راهکار فرهنگی است.  
علوی تأکید کرد: معلم، دانش‌آموز، دانشجو و استاد باید بتوانند به راحتی حرفشان را بزنند و معلم و استاد هم باید به صورت اقناعی با دانش‌آموزان و دانشجو برخورد کنند نه اثباتی و دهانش را نبندند. وی اظهار داشت: دلیلی ندارد در یک خانواده برادری برادر دیگر را تهدید کند، وزارت اطلاعات در شأن جمهوری اسلامی نمی‌بیند که جامعه را که محل پرورش استعدادهاست به فضای رعب تبدیل کند و بگوید که می‌خواهد جلوی ناهنجاری‌ها را بگیرد. بسیاری از این رویکردها باید اصلاح شود.   عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فشار روی افراد چیزی را حل نمی‌کند، بلکه عقده درست می‌کند، آن گاه سر از ناهنجاری و کارهای غیرامنیتی درمی‌آورد.  
‌هاشمی‌رفسنجانی:  اگر افراطیون بگذارند بنیانگذار تمدن جدید اسلامی خواهیم بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که افراطی‌ها از اول انقلاب روابط ما را با دنیا خراب می‌کردند و نمی‌گذاشتند ایران جایگاه خود را در جهان بیابد، گفت: اگر افراطیون بگذارند به سرعت بنیانگذار تمدن جدید اسلامی خواهیم بود.  به گزارش ایرنا، آیت‌الله «اکبر ‌هاشمی‌رفسنجانی» روز یکشنبه در سی‌ویکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور افزود:  اگر افراطیون بخواهند این گونه دخالت کنند و وزیری که تازه می‌خواهد بر وزارتخانه‌ای مسلط شود استیضاح و عزل کنند، انگیزه خدمت گرفته می‌شود.  وی تأکید کرد: باید بگذارند جامعه پیش برود و در شرایطی آگاه‌تر شود و بچه‌های ما نسبت به گذشته آگاه‌تر شوند، رسیدن به تمدن جدید اسلامی آرزوی دور و درازی نیست و به‌زودی محقق خواهد شد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: آقا فرمودند که رأی مردم حق‌الناس است و کسی نمی‌تواند آن را غصب کند و همچنین در دیدار اخیرشان با کارگزاران نظام فرمودند که من عمیقا به اعتدال عقیده و آن‌را قبول دارم.
هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد:  قطعا اگر نیروهای اجتماعی و نهادهاي این دو اصل در جامعه جاری باشد، انتخابات همان رأی مردم را متبلور می‌کند و افکار عمومی هم عموما در انتخاب، اشتباه نمی‌کنند. وی تصریح کرد: اگر روش، اعتدال باشد و رأی مردم حق‌الناس، دیگر اختلافات سیاسی چه معنایی دارد. این دعواها، تهمت‌ها، فحاشی‌ها، زندان و محروم کردن‌ها چه معنایی دارد؟
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به جای تحصیل به صورت حفظیات باید دانش‌آموزان را به تفکر وادار کرد چراکه اسلام یک‌جا تشویق به علم می‌کند و در جایی دیگر می‌فرماید بندگان من کسانی هستند که بتوانند صحبت‌های مختلف را بشنوند و بهترین را انتخاب کنند که این انتخاب با تفکر و عقلانیت ممکن است. وی تصریح کرد: تفکر در محیط بسته و اختناق رشد نمی‌کند، هر کسی فکر می‌کند در محیط بسته می‌تواند انسان را خلاق و سازنده به بار آورد اشتباه می‌کند. وی افزود: حرف دیگران را باید شنید، فکر کرد و بهترین را انتخاب کرد. باید در مدارس این گونه آموزش داده شود و با همین روش محقق خلق خواهد شد.


تعداد بازدید :  121