شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
خبر

سیدحسن خمینی:  دنبال تئوریزه کردن بسیاری از عدم‌تحرک‌ها نباشید
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی با بیان اینکه «اگر بچه‌های مردم بد می‌شوند، من و شما بد بوده‌ایم» گفت:   اگر به جایی رسیدیم که هدفی درست را انتخاب کردیم، باید شجاعت اجرای آن را داشته باشیم،  نه خوف از دست دادن چیزی مانع ما شود و نه طمع به‌دست آوردن چیزی جلوگیری کند.  
به گزارش ایرنا،‌ یادگار امام در مراسم تجدید میثاق وزیر آموزش‌وپرورش، روسای آموزش‌وپرورش مناطق کشور و جمعی از فرهنگیان با آرمان‌های امام خمینی (س) که در اولین روز هفته دولت در مرقد مطهر امام خمینی برگزار می‌شد، اظهار کرد:   سال‌های پیش در کنگره‌ای به دبیری مرحوم دکتر حبیبی، موضوعی با عنوان «بازشناسی اندیشه امام خمینی در رابطه با علم اصول و تأثیر قدرت بر ورود امام به عرصه انقلاب و مبارزه» از جانب من مطرح شد. سیدحسن خمینی افزود:  نتیجه آن بحث این بود که مبنای اصولی فقه، چگونه در رفتار یک فرد برای ورود او در اجتماع تاثیرگذار است و این‌که چطور عده‌ای وارد مبارزه می‌شوند اما عده‌ای دیگر خیر.  وی افزود:  در آن کنگره وقتی از تریبون پایین آمدم، یکی از یاران قدیمی امام به من گفت:  آنچه  باعث ورود امام به مبارزه شد، این بود که امام نمی‌ترسید و دیگران می‌ترسیدند؛ بنابراین دنبال تئوریزه کردن بسیاری از عدم‌تحرک‌ها نباشید.  
یادگار امام با توضیح این مسأله که شاید بسیاری از ما ترس خودمان را پشت مفاهیم و عناوین پنهان می‌کنیم، اظهار کرد:   مصلحت‌سازی‌هایی برای نشان ندادن واقعیت‌های رفتاری، همواره در ذهنیت همه انسان‌ها وجود داشته است.   اگر کسی کاری را انجام می‌دهد، علل متعددی دارد و لزوما علت انجام کار، همان چیزی نیست که به‌عنوان دلیل مطرح می‌شود.  علت و دلیل با هم متفاوت‌ هستند.  علت واسطه ثبوت است، اما دلیل واسطه اثبات. برای این‌که چیزی را ثابت و القا کنند، دلیل می‌آورند ولی علت، واقعیت نفسانی قضیه است.  
وی درباره فراموش شدن مبارزه با تحجر پس از امام گفت: امام یک بار فرمودند «خون‌دلی که از متحجرین خوردم به پای هیچ‌چیز نمی‌رسد.» این یکی از کلیدواژه‌های زندگی امام است که گم و فراموش شده است.   باید توجه کنیم خطاب امام به چه کسانی بوده و چرا در فلسفه سیاسی کشورمان این کلیدواژه‌ها گم شده است. شهید مطهری در روزگار خود از متحجرین لطمه بسیاری خورد. وقتی ایشان کتاب حجاب را نوشتند، گروهی به امام نامه نوشتند که مطهری مردم ایران را بی‌حجاب کرده است.  وی ادامه داد: اگر به‌جایی رسیدیم که هدفی درست را انتخاب کردیم و برای رسیدن به آن به خدا اتکا کردیم، باید شجاعت اجرای آن را داشته باشیم. نه خوف از دست دادن چیزی مانعمان شود و نه طمع به‌دست آوردن چیزی جلویمان را بگیرد.  باید ریشه ترس و طمع را در دل‌هایمان از میان ببریم.  

دادستان کل کشور: برخورد دادگاه با اخلالگران عبرت‌آموز خواهد بود
دادستان کل کشور تأکید کرد: به اخلالگران اجازه‌ای داده نخواهد شد و دادگاه با تمامی صلابت در برابر اخلالگران می‌ایستد و برخورد عبرت‌آموزی خواهد داشت. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم تودیع و معارفه تعدادی از مسئولان قضایی با تشکر از اعتماد رئیس قوه قضائیه گفت: از این‌که ایشان به من اعتماد داشتند و ادامه همکاری و خدمت‌رسانی را برای من فراهم کردند، کمال تشکر را دارم. وی خطاب به آیت‌الله جنتی اظهار داشت: ظرفیتی که در دوره ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی در قوه‌قضائیه احیا شد، ظرفیت نظارت بود. من فکر می‌کنم مسأله نظارت و کنترل را باید ادامه دهیم که این مسأله با اعتماد منافاتی ندارد. دادستان جدید کل کشور با بیان این‌که اگر اعتقاد داریم احکام قضات باید متقن باشد، یادآور شد: نوسانات اجتماعی با احکام قاطع قضات از بین می‌رود و اضطراب در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با حکم قاطع حل می‌شود. دادستان جدید کل کشور با بیان این‌که مسأله امنیت اجتماعی از تأکیدات مقام معظم رهبری است تصریح کرد: دادستانی کل کشور در 70 نقطه تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر حضور دارد. دراین نقاط موضوع امنیت باید محور قرار گیرد. به اخلالگران اجازه‌ای داده نخواهد شد و دادگاه با تمامی صلابت در برابر اخلالگران می‌ایستد و برخورد عبرت‌آموزی خواهد داشت. دادستان کل کشور احیای حقوق عامه را یکی دیگر از برنامه‌های خود در دادستانی کل کشور اعلام کرد و ابراز داشت: این مسأله بسیار مهمی است و دادستانی کشور از جایگاه مدعی‌العموم به دنبال احیای حق عامه و برخورد با ضایع‌کنندگان حق‌الناس است.


تعداد بازدید :  131