شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
...تهران بارانی می‌شود

آخرین داده‌های ماهواره‌های هوا‌شناسی حاکی از این است طی امروز و فردا برای استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی شامل چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان و بوشهر بارش باران پیش‌بینی می‌شود. همچنین احتمال بارش پراکنده باران در استان البرز، قزوین و تهران و برخی مناطق شمال غرب کشور طی 2 روز آینده امری محتمل است.
 خلیج فارس و دریای مازندران طی امروز و فردا همچنان وضعیت مواج خود را حفظ خواهند کرد. طی امروز بارش باران در استان‌های مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه در این مدت شمال استان‌های البرز و سمنان نیز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب شاهد رگبار، رعد و برق پراکنده و وزش باد خواهند بود.
وقوع رگبار و رعد و برق در استان‌های مازندران، گیلان و هرمزگان و رگبارهای پراکنده در ارتفاعات زاگرس، اصفهان، آذربایجان شرقی و اردبیل دور از انتظار نیست. روز دوشنبه این هفته بارش‌ها با شدت کمتر از روز قبل عمدتا در استان‌های مازندران، فارس، هرمزگان و ارتفاعات غرب البرز خواهد داد. همچنین به مانند روزهای گذشته احتمال وقوع گرد و خاک در شمال استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل قابل پیش‌بینی است.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز دوشنبه بین ۲۴ تا ۳۵ درجه بالای صفر خواهد بود. آسمان تهران نیز در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از این است که کمینه و بیشنیه هوای تهران روز سه شنبه این هفته بین ۲۴ تا ۳۶ درجه بالای صفر بوده و آسمان تهران نیز در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بنابر اعلام مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی دو روز گذشته بر اساس شاخص‌های کیفیت هوا، در شرایط نسبتاً سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد طی روز گذشته به ترتیب بر روی اعداد ۲۴، ۸، ۴۷ و ۱۵ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲ میکرون به ترتیب روی اعداد ۴۷ و ۶۱ قرار دارد.
طی شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با ۴۸ درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود ۱۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.

 


تعداد بازدید :  86