شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
تهدید و تمهید زلزله!

سوشیانس شجاعی‌فرد طنزنویس

[email protected]

گزارش دیروز روزنامه درباره شایعه زلزله احتمالی در تهران بود. سال‌هاست که این زلزله قرار است بیاید و هی می‌گوییم این جمعه می‌آید، این شنبه می‌آید، آخر این ماه می‌آید، تابستان می‌آید، وسط جام‌جهانی می‌آید، ولی خبری نیست! شخص بنده که سال‌هاست یک کیف کمک‌های اولیه دم در خروجی خانه گذاشته‌ام برای روز موادا! یا مبادا یا حالا هرچی! این از آمادگی ما! اما شما مردم غیور و همیشه در صحنه، اصلا فکر نکنید که مسئولان محترم به فکر نیستند. هستند. من شاهدم که هستند. هر کسی به سهم و بضاعت خودش در تلاش است که در زلزله احتمالی تهران وظیفه خودش را به نحو احسنت! انجام دهد! مثلا:
مجلس: طرح دوفوریتی را به صحن مجلس می‌آورد که وقوع هرگونه زلزله در تهران و حومه تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. در صورت آمدن هرگونه زلزله با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.
پایداران مجلس: طرح استیضاح وزیر مسکن مطرح خواهند کرد. به دلیل این‌که در زلزله آتی تهران مطمئنا در بازسازی خانه‌ها کم‌کاری خواهد کرد و از آن‌جا که بعد از زلزله مثل قبل از زلزله اوضاع شیرتوشیر و هرکی هرکی خواهد بود، به منظور محکم‌کاری و پیشگیری، قبل از وقوع زلزله، استیضاح وزیر مسکن صورت خواهد گرفت.
روحانی: اعلام خواهد کرد وقوع زلزله و ویران شدن پایتخت، هیچ‌گونه خللی در حرکت دولت ایجاد نخواهد کرد! ضمنا طی یک سخنرانی می‌گوید: ما تا مذاکره می‌کنیم یک عده می‌گویند زمین دارد می‌لرزد. خب به جهنم که می‌لرزد... نه مثل این‌که واقعا دارد می‌لرزد! برویم یک جای امن پیدا کنیم که نلرزد!
قالیباف: پارک‌ها و مراکز کنترل بحران شهر تهران را به دو بخش زنانه، مردانه، (بچه‌گانه، سه تا هزار، دفترچه جادویی دونه‌ای هزار، لواشک پذیرایی بسته‌ای هزار) تقسیم خواهد کرد.
مسجدجامعی: به شهردار اخطار می‌کند در صورتی که در زلزله تهران خانه‌ای خراب شود، به قالیباف اعتراض خواهد کرد و استیضاح او را پیگیری می‌کند!
مرتضی طلایی: می‌رود توی شکم مسجدجامعی و وقتی مسجدجامعی عقب می‌کشد می‌گوید: دیدی؟! تو عقب‌نشینی می‌کنی! مادر نزاییده کسی رو که بتونه قالیبافو استیضاح کنه!
محسن رضایی: اعلام می‌کند که به دلیل سست بودن پایه‌های اقتصاد کشور احتمال فرو‌ریختن اقتصاد بر اثر زلزله وجود دارد. او ضمن ارایه راهکارهایی برای بهبود وضع اقتصاد، سوالی را هم مطرح می‌کند: حالا برای برگزاری انتخابات دوره بعدی که مشکلی پیش نمیاد؟!
محمدرضا شجریان: سریعا ترتیب یکسری کنسرت موسیقی با بلیت گزاف برای جمع‌آوری پول جهت بازسازی تالار وحدت می‌دهد! و البته این پول‌ها کفاف بازسازی اتاقک نگهبانی تالار وحدت را هم نخواهد داد!
کارگردان شجاع و سلحشور سینما: درس تأثیر فساد زنان سینما بر زلزله تهران را وارد کتاب‌های درسی زمین‌شناسی و مبحث زلزله خواهد کرد.
لیدر پرسپولیس: به منظور آمادگی ذهنی مردم، مجبور است شعار پرسپولیس زلزله، محبوب هرچی دله را بلند فریاد بزند! گرچه خودش هم اعتقاد قلبی به این شعار ندارد!
داریوش مهرجویی: به منظور آشنایی مردم با زلزله، فیلمی به نام «اون شب که زلزله اومد کجا رفته بودی» با شرکت همون بر و بچه‌های همیشگی و در یکی از باغ‌های مصفای لواسان و با صحنه‌های پیک‌نیک و دود و کباب خواهد ساخت!
دوستان خارج‌نشین: سریعا از کمپین سطل آب یخ به کمپین یک‌میلیون لایک برای زلزله‌زدگان تهران تغییر مسیر خواهند داد!
پی‌نوشت: از اونجایی که هر کی به فکر خویشه، از همین جا ضمن عرض سلام و ارادت خدمت مدیرمسئول محترم، آقا لطفا با دکتر فرهادی عزیز رئیس محترم هلال‌احمر صحبت کنید اگر زلزله آمد برای بچه‌های روزنامه سهمیه مخصوص چادر و کیسه خواب بگذارند!


تعداد بازدید :  188