شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

50 درصد کاهش مبلغ قرارداد پیمانکار چینی آزادراه شمال

محسن حقی معاون فنی و اجرایی شرکت آزادراه تهران – شمال از کاهش مبلغ قرارداد شرکت چینی در احداث بخشی از این آزادراه از 400 به 200‌میلیون دلار خبر داد. او علت کاهش مبلغ قرارداد را توقف کار و ترک ایران توسط پیمانکار چینی دانست و گفت: پس از بازگشت مجدد رقم قرارداد به 130‌میلیون دلار کاهش یافت که با قرارداد 70‌میلیون دلاری متمم در مجموع رقم قرارداد پیمانکار چینی به نصف رسید.

33.3‌ درصد رشد واحدهای مسکونی نیمه‌کاره در تهران

بهروز ملکی معاون اقتصاد مسکن وزارت راه با اشاره به کاهش صدور پروانه ساختمانی در تهران و کشور گفت: صدور پروانه ساختمانی در تهران‌ سال گذشته 45‌درصد و در کل کشور 39‌درصد کاهش داشت. او همچنین به افزایش شمار واحدهای نیمه‌کاره در تهران اشاره کرد و گفت: آمارهای ‌سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد واحدهای مسکونی تکمیل شده در تهران نسبت به مدت مشابه‌ سال قبل رشد منفی 33.3‌درصدی داشته است.

7 درصد سهم هزینه‌های سلامت از تولید ناخالص ملی

مرکز آمار ایران اعلام کردسهم کل هزینه‌های سلامت (شامل هزینه‌های جاری و عمرانی) از تولید ناخالص داخلی (GDP) به ترتیب در سال‌های 88تا 90 معادل 7٫02، 7٫09 و 6٫93‌ درصد است. طبق این گزارش، سهم پرداخت از جیب خانوار به کل هزینه‌های سلامت در سال‌های نامبرده نیز به ترتیب 54٫79، 58٫18 و 56٫03‌ درصد بوده است که این ارقام بالاتر از میانگین جهانی و برخی از کشورهای خاورمیانه به شمار می‌آید.

 


تعداد بازدید :  108