شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
خبر

اطلاعیه مهم مرکز لرزه‌نگاری در رد شایعات اخیر
بی‌هنجاری لرزه‌ای در مناطق کشور مشاهده نمی‌شود
مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در اطلاعیه‌ای با ابراز تاسف از شایعات بی‌اساس درخصوص زلزله‌های قریب‌الوقوع که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، تأکید کرد: تنها در منطقه مورموری استان ایلام که در تاریخ 27 مرداد 1393 زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 2/6 ریشتر را تجربه کرده است در سایر مناطق کشور بی‌هنجاری لرزه‌ای مشاهده نمی‌شود.
در این اطلاعیه آمده است: «جایگاه زمین‌ساختی ایران‌زمین همزیستی با زمین‌لرزه را برای ایرانیان اجتناب‌پذیر کرده است. از زمان رخداد زمین‌لرزه 1369 رودبار – منجیل تاکنون با هر رویداد هر زمین‌لرزه بزرگ در کشور، متاسفانه برخی با طرح مطالب بدون پایه علمی و نشر اکاذیب موجب سلب آسایش و تشویش اذهان عممومی می‌شوند.

ابولا به انگلیس رسید
ایرنا| مقامات بهداشتی انگلیس عصر روز شنبه تأیید کردند که اولین مورد ابتلا به ویروس مهلک و همه‌گیر «ابولا» در این کشور مشاهده شده است.
وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد آزمایش‌های صورت‌گرفته روی یک بریتانیایی که در جریان اقامتش در کشور سیرالئون به این ویروس مبتلا شده، مثبت بوده است.
این وزارتخانه بدون اشاره به جزییات مربوط به این بیمار بریتانیایی گفته است که او درحال حاضر به منظور درمان این بیماری که تاکنون جان یک‌هزار و 427 نفر را در غرب آفریقا گرفته است، تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مطرح کرد
وجود ۵‌هزار و ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام آموزشی در کشور
تسنیم| رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۵‌هزار و ‌۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام آموزشی در کشور وجود دارد که قابل واگذاری به خیران است.  
مرتضی رئیسی‌ اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی کشور 53‌میلیون مترمربع است که دو‌میلیون متر مربع آن اختصاص به فضای ورزشی و دو‌میلیون متر مربع اختصاص به فضای پرورشی دارد.  وی افزود: باید به ازای هر دانش‌آموز 2/5 مترمربع فضای آموزشی استاندارد داشته باشیم اما آن چیزی که هم‌اکنون در کشور با آن مواجهیم این است که به ازای هر دانش‌آموز 9/4 متر مربع فضای آموزشی داریم.
رئیسی بیان کرد: در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان به لحاظ سرانه استاندارد آموزشی وضع مطلوبی داریم اما در استان‌های سیستان و بلوچستان، البرز، لرستان و آذربایجان‌غربی وضع سرانه آموزشی پایین‌تر از میزان استاندارد است.
او ادامه داد:  در استان سیستان و بلوچستان سرانه فضای آموزشی به هزای هر دانش‌آموز 3‌میلیون متر مربع است درحالی‌که استاندارد آن 9/4 مترمربع است، بحث ایجاد کلاس ششم در مقطع ابتدایی باعث ایجاد فشار در دبستان‌ها شد و این موضوع فاصله فضای استاندارد دانش‌آموزی با سرانه استاندارد افزایش داد.


تعداد بازدید :  109