شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   دلار بانکی به 2963 تومان رسید| دلار مبادلاتی دیروز بار دیگر رکورد جدیدی از خود به جا گذاشت و به 3‌هزار تومان نزدیک شد. بانک مرکزی نرخ بانکی این اسکناس را دیروز به 2‌هزار و 963 تومان افزایش داد. این در شرایطی است که دلار بانکی اندکی پیش از توافق هسته‌ای برخلاف بازار آزاد به‌طور پیوسته روند صعودی قیمت را پشت سر گذاشته است که این موضوع نشان‌دهنده عزم بانک مرکزی برای تک نرخی شدن ارز است.
   برنج ایرانی و خارجی هم قیمت می‌شوند| محمود حجتی وزیر کشاورزی اعلام کرد: تمهیداتی برای کنترل واردات برنج در نظر گرفته‌ایم که براساس یکی از این موارد در نظر داریم برنج خارجی را به قیمتی نسبتا هم‌تراز با برنج داخلی وارد کنیم تا به بازار برنج ایرانی آسیب وارد نشود. او همچنین آخرین آمار در رابطه با واردات برنج در ‌سال‌جاری را 240‌هزار تن دانست.
   بازداشت زمین‌خوار بزرگ ونک| حسین معصوم مشاور وزیر راه در شورای حفظ بیت‌المال و منابع ‌طبیعی از بازداشت یک زمین‌خوار بزرگ مربوط به میدان ونک خبر داد. او توضیح داد: این زمین‌خوار سند مربوط به دولت را در یک زمین به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع واقع در میدان ونک - خیابان ملاصدرا را جعل کرده بود که با پیگیری‌های پیچیده فنی حکم بازداشت متهمان ازجمله «زمین‌خوار حرفه‌ای» و «سردفتر اسناد رسمی» صادر شد. او تأکید کرد: این پرونده یکی از پرونده‌های پیچیده زمین‌خواری است و جعل سند مربوط به آن به ‌سال ۱۳۳۶ است.
   افزایش جریمه‌ تخلفات صنفی| با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهوری، ارزش ریالی تخلفات واحدهای صنفی به مبلغ 330‌هزار تومان افزایش پیدا کرد. بر این اساس جریمه عدم درج قیمت 74‌هزار و 500، عدم صدور صورتحساب 65‌هزار و عدم نگهداری و ارایه صورتحساب به ماموران 55‌هزار تعیین شد.
   کارگران فاقد بیمه گزارش دهند| در راستای شناسایی و حمایت از کارگران بدون بیمه طرح ایجاد بانک اطلاعاتی کارگران اجرا می‌شود.‌ هادی ابوی دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در راستای راه‌اندازی با اعلام این خبر گفت: افراد باید شماره تلفن ثابت و کد شهر محل زندگی خود را به شماره ۳۰۰۰۱۶۳۳ پیامک کنند.


تعداد بازدید :  106