شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
عامل اصلی آتش‌سوزی هتل در فرودگاه بندرعباس دستگیر شد
تسويه حساب شخصي با به آتش كشيدن هتل هرمز

شهروند| مرد جواني كه هتل هرمز را به آتش كشيده بود، در حاليكه قصد خروج از بندرعباس را داشت، در فرودگاه دستگير شد. اين مرد در بازجويي‌ها انگيزه خود از اين اقدام را تسويه حساب با دوستانش اعلام كرد.
بامداد روز جمعه هتل هرمز بندرعباس دچار آتش‌سوزي شد و 57 مسافر در ميان شعله‌هاي آتش گرفتار شدند. بلافاصله ماموران آتش‌نشاني خود را به محل حادثه رساندند و مسافران را كه 40 نفر از آنها گردشگران خارجي بودند، از ميان شعله‌هاي آتش نجات دادند. اما در اين ميان يكي از ماموران آتش‌نشاني به نام «بركت جوزري» با فداكاري و از خودگذشتگي در حاليكه ماسك صورت خود را به يكي از مصدومان انتقال داد، دچار ايست قلبي شد و جان خود را از دست داد. چهار مامور آتش‌نشاني ديگر هم در اين حادثه مصدوم شدند. اين سانحه بلافاصله از سوي ماموران پليس پيگيري شد و به دلیل حساسیت موضوع، عمدي يا غيرعمد بودن آن در دستور كار قرار گرفت. با مشخص شدن عمدي بودن اين آتش‌سوزي، شناسایی عاملان اصلی و مظنونان این حادثه به صورت جدی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
تيم تحقيق در نخستين گام از تجسس‌هاي خود با حضور در صحنه و بررسی مشخصات مسافران دریافتند که سه نفر شب قبل از حادثه براي انجام فعالیت‌های اقتصادی در بندرعباس به هتل هرمز آمده و هر کدام در یک اتاق جداگانه اسکان یافتند.
در تحقيقات بيشتر مشخص شد که یکی از این افراد بلافاصله پس از اعلام آتش‌سوزی به کارکنان هتل به طرز مرموزی از هتل خارج شده است. براي همين دو نفر ديگر كه همراه او بودند، تحت بازجويي قرار گرفتند و متهم فراري هم تحت تعقيب قرار گرفت. او پس از انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی در یک اقدام ضربتی، شامگاه یکشنبه در فرودگاه بندرعباس در حاليكه قصد پرواز و خروج از بندرعباس را داشت، دستگیر شد.
این متهم 49 ساله در بازجویی‌ها به آتش زدن اين هتل اعتراف كرد و گفت: «اول اتاق محل اسکان خود در طبقه دوم هتل را آتش زدم و بعد از آن اين آتش به ديگر قسمت‌هاي هتل سرايت كرد».
 اين متهم، انگیزه خود از این کار را اختلاف حساب با دو نفر ديگر كه به همراه آنها به بندرعباس آمده بود، اعلام کرد.
سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در اين باره با اشاره به این‌که تحقیقات تکمیلی از مظنونان اصلی این حادثه همچنان ادامه دارد، گفت: «طبق بررسی‌های نخست پلیس و اعلام کارشناسان آتش‌نشانی، آتش‌سوزی هتل هرمز هیچ ارتباطی به آتش‌سوزی اخیر بازار ستاره جنوب ندارد و آتش‌سوزی این مجتمع تجاری مسکونی به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی و اتصال کابل برق رخ داده است.»
فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: «در جریان‌سازی حوادث اخیر متاسفانه شاهد پیشداوری‌هایی در سطح فضای مجازی بودیم که موجب شد به بهداشت روانی شهروندان خدشه وارد آید. در بررسی هر حادثه‌ای چه سهوی یا عمدی لازم است که تمام جوانب موضوع توسط پلیس و سایر سازمان‌های دخیل مورد بررسی قرار گیرد تا احتمال ضریب خطا به حداقل ممکن برسد، تا حق هیچ فرد یا سازمانی تضییع نشود و این نشان از پویایی افراد جامعه است که نسبت به مسائل اجتماعی خود حساس باشند.»
وی گفت: «به مردم این اطمینان را می‌دهیم که پلیس به‌عنوان یک شاخص مهم و تاثیرگذار در امنیت استان، خبرها را با صحت و صداقت در اسرع وقت به اطلاع شهروندان می‌رساند. اما افرادی خواسته یا ناخواسته با اطلاعات ناقص دست به تنویر افکار عمومی زدند، براي همين به این افراد سودجو هشدار می‌دهیم که اخبار و مطالب آنها در فضای مجازی توسط پلیس فتا به‌طور کامل رصد می‌شود و با افراد متخلف که نظم و امنیت روانی شهروندان را به هم می‌ریزند برخورد قانونی و قضایی صورت خواهد گرفت.»

 


تعداد بازدید :  302