شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
خارج از مرز

آتش‌سوزی‌ کالیفرنیا از کنترل خارج شد
ماموریت 9‌هزار آتش‌نشان برای مهار آتش
18‌هزار هکتار از اراضی جنگلی کوه‌های راکی کالیفرنیا دچار حریق شده و هزاران خانه در اثر این آتش‌سوزی‌ها صدمه دیده است. آتش‌سوزی‌های گسترده درحالی هنوز ادامه دارد که تلاش آتش‌نشان‌ها برای مهار آن هنوز به نتیجه نرسیده است.  گسترش آتش، امنیت 6‌هزار منزل مسکونی را به خطر انداخته است. تاکنون 24 خانه به‌طور کامل تخریب شده‌اند و دست‌کم 9‌هزار مامور آتش‌نشانی برای خاموش کردن این آتش‌سوزی‌ها که از هفته پیش آغاز شده است، بسیج شده‌اند. منابع رسمی اعلام کردند یک مامور آتش‌نشانی در تلاش برای مهار این آتش‌سوزی‌ها جان خود را از دست داده است.  21 آتش‌سوزی در مناطق مختلف این ایالت به‌وقوع پیوسته است. مقامات کالیفرنیا وزش باد را عامل اصلی گسترش این آتش‌سوزی‌ها اعلام کردند.
«جری براون» فرماندار کالیفرنیا در این ایالت وضع فوق‌العاده برقرار کرده است. ۱۲هزار نفر از ساکنان مناطقی که طعمه حریق شده‌اند به مناطق دیگر انتقال یافتند. کالیفرنیا در 4‌سال گذشته درگیر خشکسالی بی‌سابقه‌ای بوده است.

90 کشته در باران‌های  سیل‌آسای هند
بارش باران‌های موسمی سنگین در هند  بیش از 90 کشته برجا گذاشت.  طبق اعلام وزارت کشور هند طی هفته گذشته بارندگی شدید و سیل‌آسا بیش از 90 تن را به کام مرگ کشانده و ده‌ها‌ هزار نفر دیگر را مجبور ساخته تا به پناهگاه‌ها پناه ببرند.
در اطلاعیه وزارت کشور هند آمده است که طوفان به ایالت بنگال غربی خسارات شدیدی وارد کرده و به مرگ 48 تن منجر شده است. همچنین 28 تن دیگر در ایالت راجستان جان خود را دست داده‌اند. روز شنبه نیز رانش زمین در ایالت «مانیپور» به 10 خانه خسارت وارد کرد و دست‌کم 20 قربانی برجا گذاشت.  به گزارش خبرگزاری شینهوآ، بارش باران‌های موسمی از ماه ژوئن تا اواخر ماه سپتامبر خسارات قابل توجهی به خانه‌ها و مزارع کشاورزی در هند وارد می‌کند و تلفات جدی برجای می‌گذارد.


تعداد بازدید :  119