شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
طرح «مدرسه قهرمان» مهر امسال در مدارس کشور اجرا می‌شود

شهروند| طرح «مدرسه قهرمان» از مهر امسال در مدارس کشور اجرا می‌شود. در این طرح اگر مدرسه‌ای در منطقه قهرمان شود، به‌عنوان نماینده منطقه به سطح استانی می‌رود و اگر در استان قهرمان شود، به سطح کشوری می‌رود و اگر در کشور قهرمان شود، در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت می‌کند.
مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش با اعلام این مطلب گفت: قصد داریم از فضای مدرسه که بعد از ساعت تعطیلی مدرسه بی‌استفاده می‌شود، برای ظرفیت‌سازی و توسعه فعالیت‌های ورزشی استفاده کنیم. به همین دلیل، کانون‌های درون‌مدرسه‌ای را دایر کرده‌ایم که از تابستان فعال شده‌اند و در طول‌ سال تحصیلی کارشان را ادامه خواهند داد. مسابقات قهرمانی دانش‌آموزان را نیز دنبال می‌کنیم.
او در حاشیه سی‌ودومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش کشور افزود: در هیچ شرایطی نمی‌خواهیم دست معنوی و تربیتی مدرسه را چه در فعالیت‌های رسمی و چه در فعالیت‌های فوق‌برنامه کوتاه کنیم.
حمیدی افزود: درصدد هستیم والدین را نیز به صحنه بیاوریم تا کاری مشارکتی اتفاق بیفتد. این موارد را جزو برداشت خود از سند تحول می‌بینم. ما باید فرصت‌های بی‌شماری را از طریق ورزشی که مورد علاقه دانش‌آموزان است، برای رشد شخصیت‌شان فراهم کنیم تا از طریق آن بتوانیم سطح تعلیم و تربیت را ارتقا دهیم و نقش تربیت‌بدنی را به تعلیم و تربیت اضافه کنیم.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش افزود:  ما تربیت‌بدنی را تربیت بدن نمی‌دانیم، بلکه تربیت از طریق شرکت‌جویی در فعالیت‌های حرکتی و جسمانی می‌بینیم. اخلاق‌محوری یکی از سیاست‌ها و رویکردهای اصلی ماست.

 


تعداد بازدید :  96