شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:
فضای مدارس باید رنگ حمایت از سیاست‌ها و اندیشه‌های دولت را داشته باشند

شهروند| معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش گفت:  همه باید از برنامه‌های دولت تدبیر و امید حمایت کنیم.
حمیدرضا کفاش در سی ودومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود، بیان کرد: اول مهرماه جشن آغاز‌ سال تحصیلی است.  باید فضای جشن در مدارس و آموزش و پرورش حاکم باشد و با حضور گسترده دانش‌آموزان و با شادابی و امید برپا شود.
او گفت: در همین ارتباط نکات ظریفی وجود داردکه کارکردهای تربیتی بزرگی دارند، مانند پرچم که نشان استقلال و موجودیت ماست.  این نشان با سه رنگ جمهوری اسلامی ایران باید تا حد توان، در تمامی مدارس در اول مهر به شکلی باشکوه حضور داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش افزود: سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران باید به‌عنوان هویت ملی و دینی ما در مدارس نواخته و با همخوانی دانش‌آموزان همراه شود. این حرکت بزرگ تربیتی سبب شادابی مدارس می‌شود.
کفاش با اشاره به حضور شخصیت‌های بزرگ کشور در بازگشایی مدارس در روز اول مهر، تصریح کرد: باتوجه به این‌که آغاز مدارس با هفته دفاع مقارن است بهتر است شخصیت‌های بزرگ دوران دفاع مقدس به مدارس دوران تحصیل خود دعوت شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد:  سخنرانی‌ها باید متناسب با فضای دانش‌آموزی و مدرسه و در همراهی با دولت تدبیر و امید باشد.
او به حمایت‌های دولت تدبیر و امید از آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت:  دکتر فانی در این حمایت‌ها سنگ تمام گذاشته است؛ مهر امسال سومین ‌سال دولت تدبیر و امید است و همه باید تلاش کنند و نگذارند این دولت در قربت برخی از جاهلان و کسانی باشد که همیشه نکات منفی را می‌بینند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش افزود:  تلاش ما باید مدبرانه و نه شعاری، عاقلانه نه احساسی و عمیق نه سطحی باشد تا شعارهای دولت را محقق کنیم.
کفاش اظهار کرد: برنامه‌های دولت تدبیر و امید، اندیشه‌های تربیتی رئیس‌جمهوری و جملات زیبای دولتمردان تدبیر و امید را باید تحلیل و تقلید کنیم.
او خاطرنشان کرد:  فضای مدارس باید رنگ حمایت از سیاست‌ها و اندیشه‌های دولت و برنامه‌های وزارت آموزش وپرورش را داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش بیان کرد:  امسال ‌سال بسیار حساسی است، زیرا در آموزش وپرورش تحت حمایت دولتی هستیم که با تمام وجود برای حل مشکل فرهنگیان وارد میدان شده است.


تعداد بازدید :  91