شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
روي خط خبر

کم‌آبی، محیط‌زیست خوزستان را به بحران می‌برد
ایسنا| معاون محیط‌زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان، وضع کم‌آبی در مراتع و مناطق طبیعی و حفاظت‌شده استان را رو به بحران توصیف کرد.
«عادل مولا» اظهار کرد:  شرایط آبی مناطق طبیعی خوزستان در شرایط بدی قرار دارد و به دلیل خشک شدن چشمه​ها و کاهش منابع آبی، وضع این مناطق درحال حرکت به سمت
 بحرانی شدن است.
او افزود: با توجه به شرایط کم‌آبی در مناطق زیست محیطی و حفاظت‌شده خوزستان، برای جبران آب موردنیاز گونه‌های جانوری، اقدام به ایجاد منابع آبی دستی شده است. نظیر این اقدام، ایجاد آبشخورهای مصنوعی در منطقه حفاظت‌شده میش‌داغ به منظور تأمین آب برای آهوان این منطقه، بوده است.
مولا با اشاره به اهمیت و تأثیر کم‌آبی بر زیست حیات‌وحش و شرایط مراتع گفت: منابع آبی تأثیر مستقیمی بر حیات‌وحش و گیاهان دارد؛ با توجه به وضع بد مراتع، ازجمله اقداماتی که برای حفظ قلمرو حیات‌وحش در سطح استان خوزستان انجام شده، تأمین علوفه​ به صورت دستی برای گونه‌های جانوری است، هرچند این روش صرفا یک درمان موقت محسوب می​شود.
معاون اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با بیان این‌که بیشتر چشمه​های استان خوزستان در مناطق کوهستانی قرار دارند، عنوان کرد:  هر چند آمار دقیقی از تعداد چشمه​های استان در دست نیست ولی می‌دانیم چشمه​های فعالی هم که وجود داشته‌اند، خشک شده‌اند. این اتفاق برای چشمه‌های منطقه میش‌داغ رخ داده و به همین دلیل در مناطقی مانند میش‌داغ مجبور شده‌ایم با استفاده از تانکرهای آبرسانی، اقدام به تأمین آب در آن منطقه کنیم تا جلوی آسیب بیشتر به حیات‌وحش را بگیریم.

9دی توقیف شد، کیهان و رجانیوز تذکر گرفتند
شهروند| هیأت نظارت بر مطبوعات، برای
 61 رسانه مجوز فعالیت صادر کرد و به توقیف نشریه 9 دی به مدیر مسئولی حمید رسایی و تذکر به 3 رسانه نیز رای داد.
در جلسه دیروز هیأت نظارت بر مطبوعات، با تقاضای انتشار ٦١ نشریه اعم از سراسری، منطقه‌ای، استانی و محلی و پایگاه خبری و
 ١٨ تقاضای تغییر وضع موافقت شد.
در این جلسه در ادامه مذاکرات و بررسی‌های جلسه قبل، عملکرد رسانه‌های مکتوب و الکترونیک درخصوص مذاکرات هسته‌ای بررسی شد و با توجه به تبصره ٢ ماده ٥ قانون مطبوعات و بند 8 ماده 6، هفته‌نامه «٩ دی» توقیف و پرونده آن به دادگاه ارجاع شد. مقرر شد بابت برخی تیترها و مطالب روزنامه «کیهان» و پایگاه اطلاع‌رسانی «رجانیوز» به این رسانه‌ها تذکر داده شود.
به نشریه «پدیده امروز» نیز بابت استفاده ابزاری از تصاویر چهره‌های هنری تذکر داده شد.
هیات نظارت بر مطبوعات همچنین از رسانه‌ها خواست به منظور حفظ و گسترش کارویژه‌های نظارتی خود و جلوگیری از رفتارهایی که به نام نقد، عملا موجب تحدید رسانه‌ها می‌شود به منافع و امنیت ملی توجه داشته باشند و نقدها را در چارچوب آزادی مسئولانه دنبال کنند تا نشاط رسانه‌ای و اجتماعی آسیب نبیند.
تبصره 2 ماده 5 قانون مطبوعات به لازم‌الاتباع بودن مصوبات شورایعالی امنیت ملی برای مطبوعات و بند 8 ماده 6 این قانون به ممنوعیت افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هریک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی
 اشاره دارد.

 


تعداد بازدید :  122