شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
رئیس سازمان بهزیستی خبر داد:
راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد مادران معتاد

شهروند| مرکز ارتقا یافته ترک اعتیاد برای زنان معتادی که فرزندانشان با آنان زندگی می‌کنند در شرق تهران راه‌اندازی می‌شود.
انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی با اعلام این مطلب گفت: کمتر از 10‌درصد زنان اعتیاد دارند که باید 9‌درصد این معتادان برای ترک اعتیاد به بهزیستی مراجعه کنند؛ این درحالی است که فقط چهار تا پنج‌درصد این افراد برای ترک اعتیاد خود به سازمان بهزیستی مراجعه می‌کنند.
محسنی‌بندپی در اولین نشست علمی و تخصصی مشاوران امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور که با حضور شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد افزود: یکی از علل مراجعه کمتر زنان معتاد به مراکز ترک اعتیاد ناشی از برخی باورهای غلط است. بهزیستی باید دراین‌باره مداخلات موثر کارشناسان زن را افزایش دهد و به جای این‌که زنان به مراکز مراجعه کنند این کارشناسان به زنان معتاد مراجعه کنند. او گفت: در کنار مرکز ارتقا یافته‌ای برای ترک اعتیاد زنان معتاد در شرق تهران، مکانی برای کودکانی که مادرانشان معتاد هستند راه‌اندازی خواهد شد. او با اشاره به این‌که ۸۰‌درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد زنان هستند، تأکید کرد: این زنان، افرادی هستند که قصد دارند همسر، فرزند یا یکی از بستگان خود را ترک دهند که این نشان می‌دهد مسئولیت‌پذیری زنان از مردان بیشتر و نقش محوری آنها در اجتماع غیرقابل انکار است.
به گفته رئیس سازمان بهزیستی، در برنامه ششم توسعه به برنامه‌های محتوایی و رفع موانع فراروی آنان توجه خواهد شد. محسنی‌بندپی، وضع دو شاخص آموزش و سلامت در کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: وقتی زنان پس از پیروزی انقلاب شرایط را فراهم دیدند به دنبال ارتقای آموزشی، فکری و مهارتی خود رفتند؛ از این رو امروز شاهدیم که 59درصد پذیرفته‌شدگان کنکور را زنان و 41درصد را مردان تشکیل داده‌اند و این امر، نشان از رشد انگیزه در میان زنان است. او اضافه کرد: دو شاخص توانمندی سیاسی و فرصت و مشارکت در بحث اقتصادی به تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان برمی‌گردد که متاسفانه امروز شاهدیم زنان و دختران به خاطر عدم وجود ابزار‌های قانونی در مکان‌هایی فعالیت می‌کنند که فاقد بیمه و امکانات هستند.
بندپی اظهار داشت: برخی از پرستاران در بیمارستان‌های خصوصی فعالیت می‌کنند اما به هیچ‌وجه بیمه این افراد را رد نمی‌کنند. متاسفانه هر کسی می‌خواهد به دولت و بهزیستی انتقاد کند مواردی ازجمله آموزش رقص و موسیقی در مهدهای کودک را مطرح می‌کند که به هیچ عنوان این موارد صحت ندارد.

 


تعداد بازدید :  132