شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
مولاوردی خبر داد:
اجرای آزمایشی طرح جامع «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در شهر ری

معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری از اجرای آزمایشی طرح جامع «توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در شهر ری خبر داد و گفت:  در صورت مثبت بودن اجرای آزمایشی این مدل حمایتی، تا آخر تابستان این طرح به صورت ملی اجرا خواهد شد.
شهیندخت مولاوردی در حاشیه اولین نشست علمی تخصصی مشاوران امور زنان و خانواده که دیروز در سازمان بهزیستی کشور برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران گفت:  در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با توجه به افزایش تعداد این زنان و همچنین افزایش انتظارات در این حوزه نیازمند تحول در مدیریت هستیم.
او ادامه داد:  برخی از این زنان در دریافت خدمات سردرگم بوده درحالی‌که برخی به‌طور موازی از چند نهاد خدمات دریافت می‌کنند و در چنین شرایطی اگر این حوزه را ساماندهی نکنیم نمی‌توانیم شاهد اثربخشی اقدامات خود باشیم.
معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری در ارتباط با اجرای آزمایشی طرح جامع توانمندسازی زنان در شهرستان ری گفت:  این طرح به‌طور آزمایشی و پس از شناسایی آسیب‌ها و مسائل منطقه و با همکاری سازمان‌هایی چون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) درحال اجراست.
مولاوردی ادامه داد:  در حال حاضر آموزش‌های لازم برای اجرای موثر این طرح در این منطقه ارایه شده و چنانچه این مدل حمایتی، موثر واقع شود و تاثیرات مثبتی داشته باشد، تا آخر تابستان آمادگی داریم آن را به صورت ملی اجرا کنیم.
او درخصوص قرارگیری در برنامه ششم توسعه نیز گفت: تلاش می‌کنیم طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را در برنامه ششم توسعه بگنجانیم و به این ترتیب از ظرفیت‌های تمام سازمان‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بهره‌وری کرده و آنها را مدیریت می‌کنیم.
معاون زنان و امور خانواده ریاست‌جمهوری عنوان کرد:  در حال حاضر همه دستگاه‌ها توانایی لازم برای فعالیت در حوزه زنان سرپرست خانوار دارند زیرا در گذشته هم اقدامات خود را در این حوزه انجام می‌دادند اما درحال حاضر با اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جهت افزایش این هم‌افزایی‌ها تلاش می‌کنیم.
مولاوردی درخصوص تشکیل بانک اطلاعاتی دقیق زنان سرپرست خانوار با همکاری کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و شهرداری، از طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت:  در گذشته اطلاعات زنان سرپرست خانوار محرمانه بود اما در این دوره قصد داریم بانک اطلاعات دقیقی را از این زنان و خیرین این حوزه در کل کشور تهیه کنیم.


تعداد بازدید :  91