شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

با 20‌ هزارتومان حامی یک نفر از مستمندان شوید
مسئول مرکز نیکوکاری شهر جاورسیان گفت: افراد می‌توانند با حداقل مبلغ 20‌هزارتومان در ماه حامی یکی از افراد تحت‌پوشش باشند، آنها می‌توانند از نزدیکان خود و افرادی که نیازمند هستند و دوست ندارند از طرف آنها شناخته شوند، توسط کمیته امداد
 اقدام کنند.
محمدی، مسئول مرکز نیکوکاری شهر جاورسیان گفت: 440‌هزارتومان زکات‌فطریه در جاورسیان جمع‌آوری و بین مستمندان توزیع شد.
محمدی اظهار کرد: در بحث اطعام ایتام مبلغی نزدیک به 2میلیون و 500‌هزارتومان هزینه شد که این مبلغ به‌صورت نقد و کالا از مردم در سطح منطقه جمع‌آوری شده بود.
وی افزود: یکى از ضرورت‏‌هاى زندگى اجتماعى که نقش مهمى در پیوند برادری آحاد جامعه دارد، سعى و تلاش در رفع نیازمندی‌ها، رسیدگى به حال دوستان و اطرافیان و برطرف‌کردن احتیاجات دیگران است.
محمدی تأکید کرد: قرآن به صراحت مى‌فرماید: نیکى آن نیست که رو به جانب مشرق و مغرب کنید، لکن نیکوکار کسى است که به خداى عالم و روز رستاخیز و فرشتگان و کتاب آسمانى و پیامبر الهى ایمان آورد و دارایى خود را در راه دوستى خدا به خویشان و یتیمان و فقیران و رهگذران و مستمندان بدهد.
وی در ادامه متذکر شد: عجیب آن است که در این آیه، نیکوکارى و کمک به دیگران، قبل از نماز و زکات ذکر شده است تا معلوم شود خدمت به خلق جداى از بندگى خالق نیست.
وی افزود: قبلا طرح حامی‌یابی برای ایتام انجام می‌شد که در طرح جدید برای افراد تحت‌پوشش نیز می‌توان حامی پیدا کرد که تا به حال 4 الی 5نفر در سطح منطقه شناسایی شده‌اند.

کمک 15.5 ميليارد ريالي خيران به نيازمندان اصفهان
‎مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) اصفهان بدون اشاره به تعداد نیکوکاران با توجه به درخواست بیشتر آنها برای ناشناس‌بودن گفت: تیرماه امسال نیکوکاران اصفهانی برای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری این میزان را درقالب کمک‌های نقدی به نیازمندان کمک کردند.
جعفری افزود: کمیته امداد به‌عنوان بزر‌گترین مرکز حمایتی از نیازمندان، براساس اهداف عالی خود به‌دنبال ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری، صدقه، ایثار، گذشت و کمک به دیگران، شناسایی نیازمندان و تلاش برای رفع نیاز آنان با استفاده از کمک‌های دولتی و مردمی است‎‏.

کمک 400 ميليارد ريالی یک نیکوکار براي ساخت مرکز درماني سرطان
 آیين احداث مرکز درماني پژوهشي سرطان زمان‌ثاني، با کمک 400ميليارد ریالی اين نيکوکار عرصه سلامت فارس، در شيراز برگزار شد. در اين مراسم مسئولان و اساتيد دانشگاه علوم پزشکي شيراز و خيرين سلامت فارس گردهم آمدند تا شاهد قدمي بزرگ در عرصه نيکوکاري سلامت فارس باشند.
احداث مرکز درماني پژوهشي سرطان زمان‌ثاني، جنب بيمارستان حافظ شيراز، با اهداي کمک، توسط سيدمصطفي زمان‌ثاني، نيکوکار عرصه سلامت که پيش از اين نيز، شهريورماه ‌سال‌گذشته با کمک 100 ميلياردريالي خود، عمليات احداث درمانگاه تخصصي و فوق‌تخصصي بانوان را در شيراز آغاز کرده بود، کليد خورد.
دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز که در اين آیين حضور داشت، با ابراز خرسندي از اين اقدام بزرگ در شيراز، به نيت نيک مرحوم‌نمازي اشاره کرد و گفت: کاري که مرحوم نمازي کرد، شيراز را به مرکزيت علمي تبديل کرد، افراد بسياري از مرگ نجات يافتند و اين مرد بزرگ، مانند يک الگو جاودانه شد که اميدواريم سيدمصطفي زمان‌ثاني نيز الگويي براي نسل‌هاي آينده شود.
دکتر ملک‌زاده با بيان اين‌که به‌تازگي مسئوليت کميته‌ملي‌سرطان کشور از سوي وزير بهداشت به وي سپرده شده است، افزود: در اين کميته که در سطح ملي ايجاد شده و در استان‌ها نيز درحال‌تشکيل است، مي‌کوشيم سرطان‌ها را در ايران شناسايي و کنترل کنيم.
وي تصريح کرد: در ايران سرطان معده در مردان و سرطان سينه در زنان بيش از همه شيوع دارد و افراد اغلب در سني جان خود را از دست مي‌دهند که نقش مهمي در عرصه‌هاي گوناگون اقتصادي، اجتماعي و تخصصي در جامعه ايفا مي‌کنند.


تعداد بازدید :  96