شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
خبر

ورود 800 دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور
فارس| جانشین رئیس اورژانس کشور از ورود 800 دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور خبر داد.
جعفر میعادفر در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان‌جنوبی گفت: یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم، تحول سلامت و ارتقای سطح سلامت کشور در بدترین شرایط تحریم و کمبود منابع مالی بوده است.
وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت در کشور 70درصد هزینه‌های درمانی توسط مردم پرداخت می‌شد ولی با اجرای این طرح در استان‌های محروم کمتر از 10‌درصد هزینه‌های درمانی و در دیگر استان‌های برخوردار نیز 10‌درصد این هزینه‌ها توسط مردم پرداخت می‌شود.
میعادفر از واردکردن 800 دستگاه آمبولانس از کشور آلمان به ایران طی‌ سال جاری خبر داد و افزود:  تا ‌سال آینده این تعداد به یک‌هزار و 800 دستگاه می‌رسد که در بین استان‌های کشور توزیع می‌شود.
جانشین رئیس اورژانس کشور با بیان این‌که برای توزیع آمبولانس‌ها در بین استان‌های کشور شاخص‌هایی در نظر گرفته می‌شود، افزود: نخستین شاخص این است آمبولانس‌هایی که بالای هفت‌سال کار کرده‌اند جایگزین شده و شاخص بعدی براساس تعداد پایگاه‌ها است.
او با بیان این‌که در نیمه ‌دوم ‌سال‌جاری و در ‌سال آینده نوسازی ناوگان اورژانس پیش‌بیمارستانی و توسعه اورژانس کشور را  خواهیم داشت، افزود: یکی از دغدغه‌های ما توسعه اورژانس‌های بیمارستانی است که امسال اختصاص سه اورژانس بیمارستانی در  قالب طرح تحول نظام سلامت در دستور کار قرار دارد.

واردات 2 داروی جدید برای جلوگیری از سکته مغزی  
مهر| دبیر هفدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق از ورود 2 داروی جدید جلوگیری از سکته‌های مغزی به کشور در آینده نزدیک خبر داد.
مسعود اسلامی با اشاره به برگزاری هفدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق که به همت انجمن آترواسکلروزیس ایران برگزار شد، گفت: در این کنگره تازه‌های قلب و عروق معرفی می‌شوند که ازجمله آنها می‌توان به روش‌های جدید جلوگیری از سکته‌های مغزی اشاره کرد.
او در تشریح روش نوین جلوگیری از سکته‌های مغزی گفت:   معمولا بیمارانى که عامل خطر سکته مغزى دارند (مثلاً بیمارى‌های دریچه‌اى قلب، نارسایی قلب و ... ) باید درمان ضدانعقادى با «وارفارین» دریافت کنند.
دبیر هفدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق با بیان این‌که به تازگی داروهای جدیدی وارد بازار دارویی دنیا شده است، افزود:   این داروها بر خلاف «وارفارین» که نیاز به آزمایش ماهیانه دارد، نیازمند آزمایش ماهیانه نیستند و مصرف آنها برای بیماران راحت‌تر است.اسلامی افزود: خوشبختانه دو داروی جدید که به این منظور ساخته شده‌اند، در آینده نزدیک وارد کشور می‌شوند و بیماران از آن بهره‌مند خواهند شد.
او همچنین از روش جدید درمانی برای بستن گوشک دهلیز چپ از طریق آنژیوگرافی به منظور جلوگیری از سکته‌های مغزی خبر داد و گفت: در این روش می‌توان از تشکیل و حرکت لخته‌خون  از داخل گوشک دهلیز چپ قلب به مغز جلوگیری کرد.


تعداد بازدید :  99