شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
برای سوآپ گاز به ترکمنستان صورت می‌گیرد
احتمال مشارکت گازی ایران - جمهوری آذربایجان در خط لوله اروپا

علی ماجدی معاون وزیر نفت با اشاره به احتمال همکاری ایران و جمهوری آذربایجان برای صادرات گاز به اروپا از آمادگی ایران به منظور سوآپ گاز ترکمنستان خبر داد و گفت: هیچ خط لوله صادراتی به اروپا بدون گاز ایران توجیه اقتصادی ندارد.
 او با بیان این‌که جمهوری آذربایجان به تنهایی نمی‌تواند گاز طبیعی موردنیاز یک خط لوله گاز صادراتی به اروپا را تأمین کند به مهر گفت: صادرات گاز طبیعی به کشورهای اروپایی زمانی برای یک خط لوله اقتصادی خواهد بود که ایران بخشی از گاز موردنیاز این خط لوله را تأمین کند.
او با اشاره به این‌که در شرایط فعلی جمهوری آذربایجان گاز طبیعی کافی برای تأمین گاز موردنیاز یک خط لوله صادرات گاز را ندارد، تصریح کرد: قطعا ایران گزینه و مسیرهای دیگری برای صادرات گاز به اروپا در دست مطالعه دارد.
 به گفته او درحال حاضر ایران از ترکمنستان گاز طبیعی وارد می‌کند و راهکارهای در دست بررسی برای انتقال یا ترانزیت گاز وارداتی از ترکمنستان وجود دارد.
معاون وزیر نفت همچنین با یادآوری این‌که هدف از واردات گاز از ترکمنستان در بلندمدت توسعه تجارت گاز طبیعی ایران است، گفت: امکان ترانزیت، انتقال و صادرات گاز ترکمنستان از خاک ایران به کشورهای مختلف جهان وجود دارد.

 


تعداد بازدید :  97