شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

رونق گرفتن بورس عربستان‌سعودی
سهام سعودی به بالاترین رقم از ژانویه 2008 تاکنون رسیده است. این کشور یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای خاورمیانه است که سعی دارد موانع موجود در راه یکی از محدودترین بورس‌های جهان را بردارد و 230‌میلیارد دلار برای ارتقای بخش‌های غیرانرژی صرف کرده است.

هشدار ایسلند به خطوط هواپیمایی سراسر جهان
ایسلند به خطوط هوایی جهان درباره خطر احتمالی پراکندگی خاکستر هشدار داد زیرا یکی از بزرگ‌ترین آتشفشان‌های این جزیره دوباره فعال شد‌ه است. جو این کشور به دلیل انتشار دود و مواد مذاب بسته شده است.

داعش نفت عراق و سوریه را غارت می‌کند
گروه تروریستی داعش محموله‌های نفتی از میادین تحت کنترل خود در عراق و سوریه را به نصف قیمت در بازار سیاه می‌فروشد و از این طریق روزانه یک‌میلیون پوند درآمد به‌دست می‌آورد. قیمت فعلی نفت برنت در بازار در حدود 102دلار (62 پوند) است، اما تروریست‌ها هر بشکه نفت را بین 15 (25 دلار) تا 36 (60 دلار) پوند به فروش می‌رسانند.

پاکستان دوباره صادر‌کننده نفت شد
به گفته مقامات پاکستانی با رسیدن میزان تولید نفت پاکستان به رقم بی‌سابقه 98‌هزار بشکه در روز در ژوئن 2014، که 22‌درصد نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل افزایش نشان می‌دهد، پاکستان پس از 10‌سال مجددا به صادر‌کننده نفت تبدیل شد. براساس اعلام اداره آمار پاکستان ارزش صادرات میعانات این کشور 7/60‌میلیون دلار اعلام شده است.


تعداد بازدید :  134