شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
میز خبر

هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل: ایران در آینده خشک‌تر و داغ‌تر می‌شود
شهروند| ایران در آینده خشک‌تر و داغ‌تر خواهد شد، یکی از دلایل آن عملکردی است که در نتیجه حرکت به سوی توسعه در این کشور صورت گرفته است. به گزارش زیست‌بوم، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل که در دومین روز کاری هفدهمین نشست مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان مجالس کشورهای حوزه آسیا - اقیانوسیه پیرامون محیط‌زیست و توسعه ( APPCED) جلسه کارشناسی با موضوع قانون‌گذاری محیط ‌زیست، مشارکت منطقه‌ای و پایداری جهانی سخن می‌گفت به ضرورت توجه به تغییر اقلیم پرداخت. لوئیس با اشاره به این موضوع گفت: اگر بخواهیم فقر را از بین ببریم و به اهداف توسعه در هزاره برسیم نیازمند آن هستیم که با شرایط ایجادشده ناشی از تغییر اقلیم در دنیا کنار بیاییم. او گفت: تغییر اقلیم و تبعات زیانبار آن ناشی از عملکرد غلط انسان در استفاده از منابع طبیعی است. هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل افزود: ایران در آینده خشک‌تر و داغ‌تر خواهد شد، یکی از دلایل آن عملکردی است که در نتیجه حرکت به سوی توسعه در این کشور صورت گرفته است. درواقع عدم توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر و مصرف بیش از اندازه انرژی‌های تجدیدناپذیر باعث بروز این شرایط اقلیمی در ایران شده است.
گری لوئیس گفت: به نظر شما چند‌درصد از مردم ایران در مورد معضلی مثل دریاچه ارومیه، ‌هامون یا مشکل آب مشهد اطلاعات کافی دارند؟ آگاه‌سازی عمومی یک وظیفه همگانی است. ما در سازمان ملل قصد داریم با تبادل اطلاعات و برآورده کردن نیازها و همکاری‌های فنی در بخش محیط زیستی گام‌های موثری برداریم که در این راه نیازمند همکاری از سوی کشور ایران هستیم.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر: زندانیان مواد مخدر از سایر زندانی‌ها جدا می‌شوند
ایسنا| قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان این‌که 70‌درصد زندانیان کشور در ارتباط با مواد مخدر دستگیر و زندانی شده‌اند، گفت:  45‌درصد از زندانیان در ارتباط مستقیم با مواد مخدر و 25‌درصد نیز در ارتباط غیرمستقیم با این مواد قرار دارند؛ با تدابیر اتخاذ شده و احداث زندان‌های معتادان، 38‌هزار زندانی مواد مخدر از سایر زندانی‌ها جدا می‌شوند.  علیرضا جزینی با بیان این‌که در‌سال گذشته هشت‌درصد مدارس تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری قرار گرفت، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود در ‌سال جاری 14‌درصد مدارس تحت پوشش قرار گیرند؛ در رابطه با دانش‌آموزان معتاد نیز به آموزش و پرورش اعلام شده که هیچ‌گونه اقدامی در رابطه با اخراج این دانش‌آموزان انجام نشود.  او با اعلام اینکه، طبق آمارهایی که در دوره گذشته منتشر شده، یک‌میلیون و 325‌هزار معتاد در کشور وجود دارد، گفت:  طی‌سال جاری نیز با اتمام شیوع‌شناسی، آمار جدید معتادان مشخص خواهد شد.  
او همچنین خبر داد:  760‌هزار معتاد تحت پوشش بیش از 6 هزار مرکز درمانی ترک اعتیاد هستند که در این راستا یک‌هزار و 851 سازمان مردم‌نهاد در امر درمان، پیشگیری و کاهش آسیب کمک می‌کنند.  92‌درصد مراکز ترک اعتیاد متعلق به بخش خصوصی و  8‌درصد دولتی هستند.   جزینی تصریح کرد: زندان معتادان 86‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین اعتبار هیأت وزیران طی یک‌سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.  او با اعلام اینکه، بازه سنی معتادان کشور 15 الی 64‌سال مشخص شده است، گفت:  7/9درصد معتادین کشور را بانوان شامل می‌شوند.

19میلیون مادر نقش پدری دارند
مهر| معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان با بیان این‌که 19‌میلیون نفر از مادران ما نقش پدران را ایفا می‌کنند، گفت: باید ارزش‌گذاری کار خانگی را در میان خانم‌ها جا بیندازیم که مقام معظم رهبری هم در این سال‌ها به آن اشاره کرده‌اند.
شهیندخت مولاوردی در یک برنامه رادیویی با بیان این‌که ایجاد تعادل و توازن در زندگی زنان خانه‌دار بسیار سخت است و اگر شرایط آن پیش نیاید، روبه‌رو شدن با آن کار آسانی نخواهد بود، افزود:  فشار مضاعفی را زنان شاغل ما تحمل می‌کنند و قطعا اگر تسهیلات دولت و دستگاه‌های مربوطه نباشد، نخواهند توانست به راحتی به کار خود ادامه دهند.  او اضافه کرد: این برای جامعه ما نگران‌کننده است، ما زنانه شدن فقر را در این خانواده‌ها شاهد هستیم و باید در دستور کار دولت قرار می‌گرفت و لذا از همان ابتدا وارد کار شدیم و به‌عنوان یک نهاد که وظیفه سیاست‌گذاری داشتیم، با دستگاه‌های دیگر وارد کار می‌شود که دفتر خاصی را با هدف کاهش فقر تشکیل دادیم.  معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: وظیفه مادری در کنار وظیفه پدری است که معنا پیدا می‌کند، 19‌میلیون نفر از مادران نقش پدران را انجام می‌دهند و وظیفه آنها را سخت می‌کند، به نظر من پدر و مادر در کنار هم می‌توانند تربیت خوبی داشته باشند. مولاوردی با اشاره به لایحه کاهش ساعت کاری زنان گفت: این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس درحال پیگیری است که شامل زنانی می‌شود که فرزند معلول یا همسر معلول دارند و تلاش داریم این موضوع به همه کارکنان زن تعمیم داده شود.


تعداد بازدید :  113