شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
کسری بودجه 5‌هزار‌میلیارد تومانی آموزش‌وپرورش
تهران 3‌هزار معلم مازاد دارد

فارس| وزیر آموزش‌وپرورش در جمع مدیران آموزش‌وپروش سراسر کشور از کسری ۵‌هزار‌میلیارد تومانی این وزارتخانه خبر داد.  
علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش در سی‌ویکمین اجلاس روسای آموزش‌وپرورش مناطق سراسر کشور اداره یک سازمان را منوط به داشتن زمان و منابع محدود دانست و اظهار داشت:   امسال قریب به 21‌هزار‌میلیارد تومان اعتبار در اختیار آموزش‌وپرورش است و اعلام می‌کنیم 5‌هزار‌میلیارد تومان کسری بودجه داریم.  
او یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش را ساماندهی و بهسازی منابع انسانی اعلام و تصریح کرد:  آموزش‌وپرورش با در اختیار داشتن یک‌میلیون پرسنل رسمی بزرگ‌ترین دستگاه کشور است که این نیروی انسانی هم به لحاظ رشته تحصیلی، جایگاه جغرافیایی و جنسیت درست توزیع نشده است که در بعضی مناطق با تورم نیرو و بعضی مناطق با ازدیاد نیرو مواجه هستیم.  
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این‌که در بعضی از شهرهای بزرگ با تورم نیروی انسانی مواجه هستیم، عنوان کرد:  در تهران 3‌هزار نیروی انسانی خانم اضافه داریم که ساماندهی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش یک پروژه مهم، سنگین و زمانبر است.  
به ازای هر 5/11 دانش‌آموز یک فرهنگی وجود دارد
فانی با اشاره به این‌که 5/12میلیون دانش‌آموز در آموزش‌وپرورش وجود دارد، گفت: یک‌میلیون دانش‌آموز در بخش غیردولتی درس می‌خوانند و 5/11میلیون دانش‌آموز در بخش دولتی به همراه یک‌میلیون فرهنگی اداره می‌شوند که یعنی به ازای هر 5/11دانش‌آموز یک فرهنگی وجود دارد که این نسبت در کشورهای اروپایی حدود 14 است.  
وی افزود: براساس آمار استخراج شده 34 یا 35‌درصد نیروی انسانی آموزش‌وپرورش بیرون کلاس‌های درس هستند و حدود 650‌هزار نیروی انسانی در کلاس‌های درس هستند که این یعنی نیروهای پشتیبانی نیمی از نیروهای آموزش‌وپرورش را تشکیل می‌دهند. 


تعداد بازدید :  73