شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
سیمین بهبهانی زنی پیش‌رو و پایبند به سنت بود

مراسم ختم سیمین بهبهانی با خواندن شعرهای این شاعر غزلسرا در وصف حضرت علی‌(ع) و محکومیت کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی برگزار شد.
 به گزارش ایسنا، این مراسم که صبح یکشنبه، 2 شهریورماه، با حضور چهره‌هایی همچون محمدرضا شجریان، داریوش شایگان، علی‌اشرف درویشیان، سیدعلی صالحی، بهمن فرمان‌آرا، علی مرادخانی، محمد ملکی، امیرحسن چهلتن، حسین الهی‌قمشه‌ای، جواد مجابی، محمدجواد مظفر، ادیب برومند، محمد نوری‌زاد، فریبرز رئیس‌دانا، علیرضا رئیس‌دانایی، علی میرزايی، ناصر زرافشان، علی دهباشی، نصرت‌الله وحدت، جمشید گرگین، محمد متوسلیان، سیروس‌ابراهیم‌زاده، رضا بنفشه‌خواه، صدیق تعریف، رویا نونهالی، حسین صفاری‌دوست، اسدالله شعبانی، سهیل محمودی، ساعد باقری و افشین علاء در مسجدجامع شهرک غرب برپا شد.
 این مراسم که از ساعت 11 روز گذشته   ابوالحسن تهامی، دوبلور و داماد سیمین بهبهانی، با خواندن متنی درباره زندگی و آثار این شاعر غزلسرا به بیان بخشی از ویژگی‌ها و نوع نگاه او به زندگی پرداخت و گفت: «ایمان و باور سیمین بهبهانی به قرآن‌کریم، این کتاب بزرگ، است که باعث می‌شود او در مقابل زورگویی مقاومت کند. سیمین بهبهانی یک زن پیش‌رو و درعین‌حال پایبند به سنت بود.
او زمانی که فرزندانش قصد سفر کردن داشتند خود، آنها را از زیر قرآن عبور می‌داد.» تهامی همچنین با خواندن شعری از سیمین بهبهانی که آن را در محکومیت کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی سروده بود، سخنان خود را ادامه داد و بخشی از خاطرات سیمین بهبهانی را که در کتاب‌های نوشته‌شده‌اش آمده‌اند خواند و در پایان متذکر شد هزینه برگزاری مجلس هفتم به خیریه اهدا می‌شود.

 


تعداد بازدید :  115