شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
فیلمنامه ‌هامون و سنتوری تجدید چاپ می‌شوند

داریوش مهرجویی این روزها مشغول انتخاب فیلمنامه است، اولین رمانش قرار است در آلمان و انگلیس چاپ شود و نگارش کتاب جدیدش را به پایان برده است.   مهرجویی درباره آخرین فعالیت‌های خود به ایسکانیوز گفت:   نگارش نوشتار جدیدم «دو روایت، دو خاطره» به پایان رسیده و به‌زودی آن را برای دریافت مجوز به ارشاد می‌فرستم که توسط نشر قطره منتشر شود.  
او درباره این کتاب گفت:  این کتاب دربرگیرنده دو داستان بلند با نام‌های «سفر به سرزمین فرشتگان» و «آن رسید لعنتی» است.   «عوج کلاب» و «پاریس81، 82» هم خاطره‌نگاری‌های این اثر را تشکیل می‌دهند.  
کارگردان «هامون» از تجدید چاپ فیلمنامه این اثر به همراه چند فیلم دیگرش خبر داد و گفت: قرار است فیلمنامه‌های ‌هامون، سنتوری و بمانی در نشر هرمس تجدید چاپ شوند. آن کتاب‌ها هم در روند آماده‌سازی برای چاپ به‌سر می‌برند. همزمان مشغول خواندن فیلمنامه‌های متعددی هستم تا یکی از آنها را برای ساخت، انتخاب کنم.   او که جدیدترین فیلمش«اشباح» اخیرا اکران شده، درباره فروش آن گفت:  خیلی دقیق در جریان جزییات فروش این فیلم نبودم اما ارقامی که دیدم چندان من را راضی نکرد،  البته من هرگز فیلمساز پولسازی نبودم. در تمام این سال‌ها بیننده‌ها یا خواننده‌های کارهایم آنچه را از دلم برآمده دیده‌اند.  بعضی از آنها به کارهایم علاقه دارند که این علاقه شدت و ضعف دارد، بعضی دیدگاهی خنثی به کارهایم دارند اما عده‌ای هم هستند که با بغض و عداوت و به قصد انتقام‌گیری به فیلم‌های من توجه می‌کنند.   مهرجویی با اشاره به اولین کتابش «به‌خاطر یک فیلم بلند لعنتی» گفت: این کتاب به چاپ هشتم رسیده و به‌زودی با ترجمه به زبان‌های انگلیسی و آلمانی در این دو کشور منتشر خواهد شد.  
مهرجویی همچنین دو رمان نیز با نام‌های «به‌خاطر یک فیلم بلند لعنتی» و «در خرابات مغان» منتشر کرده است. 


تعداد بازدید :  133