شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
مراسم افتتاحیه دومین جشنواره فیلم یاس با تقدير از سه هنرمند در آمل
ايران فقط تهران نيست

شهروند| مراسم افتتاحیه جشنواره یاس با حضور حجت‌الله ایوبی، علیرضا یونسی و چهره‌های سرشناس سینمایی درحالي در محوطه باز هتل نارنجستان برگزار شد كه در حاشيه آن مراسم تقدير و تجلیلي از سه هنرمند عرصه تلویزیون و سینما برگزار شد.  «حجت‌الله ایوبی» در بخشي از مراسم مقدم میهمانان را گرامی داشت و گفت: در برگزاري اين جشنواره معاون سیاسی اجتماعی استان و همکارانشان هم بسیار تلاش کردند و آنچه در توان داشتند را برای این امر گذاشتند. خدا را شاکرم که این مراسم چنین باشکوه برگزار شد و از حسین مسافرآستانه و محمد حیدری و دیگر همکارانش نیز برای خلق این رویداد تشکر می‌کنم.
رئیس سازمان سینمایی افزود: خوشحالیم که در عرصه فرهنگ اتفاق خوبی افتاده و مهم‌ترین آن از بین رفتن فاصله میان دولت و نخبگان و اهالی هنر است. امروز همه مسئولان در کنار هم با لبخند نشسته‌اند و برای اعتلای فرهنگ ایران تلاش می‌کنند که به نظرم مهم‌ترین دستاورد ما در عرصه فرهنگی است. همچنین خوشحالیم که امروزه با برگزاری جشنواره‌ها در شهرهای مختلف، شعار تمرکززدایی و این‌که ایران فقط تهران نیست، به ‌صورت عملی درحال اجراست.
او با تأکید بر تحقق چنین ضرورتی افزود: راه رسیدن به فرهنگ پایدار جز این نیست و تأسیس و ایجاد سالن‌های کوچک سینما می‌تواند اقتصاد را در سینما زنده کند.  امیدواریم استان مازندران با کمک بخش خصوصی الگویی شود برای دیگر استان‌ها.  در بخش پایانی مراسم افتتاحیه فرامرز قریبیان، رویا تیموریان و محمود عزیزی لوح تقدیر سعید پورصمیمی، چنگیز جلیلوند و فاطمه گودرزی را اهدا کردند.
سعید پورصمیمی در روز بزرگداشتش در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم ویدیویی گفت: مسافرآستانه در افتتاحیه این مراسم ما را غافلگیر کرد زیرا قرار نبود صحبت کنم. ابتدا برگزاری جشنواره فیلم‌های ویدیویی را به مردم مازندران و بعد به برگزارکنندگان آن تبریک می‌گویم.  چه بخواهیم و چه نخواهیم سینمای ما به شکل کلاسیک درحال از بین رفتن است.  یادم می‌آید روزگاری هزاران نفر به اتفاق هم فیلمی را در سینما می‌دیدیم و بعد از آن درباره فیلم به تبادل‌نظر و گفت‌وگو می‌پرداختیم.  امروز شاهد آن هستیم که علاقه‌مندان بیشتر فیلم‌ها را در موبایل‌هایشان به‌صورت فردی می‌بینند. باید دقت کرد تا چه کاری انجام دهیم تا جلوی انفرادي شدن سینما را در آینده بگیریم تا سینما بتواند قدم‌های فرهنگی بردارد و بار فرهنگی خوبی داشته باشد. فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین راه‌ها برگزاری جشنواره است زیرا قطعا می‌تواند سینما را از انزوا نجات دهد.
چنگیز جلیلوند نیز در مراسم بزرگداشتش گفت:  باورم نمی‌شود چنین جشنواره‌ای در مازندران برگزار می‌شود.  امیدوارم فیلم‌های ویدیویی که ما آنها را دوبله می‌کنیم هرچه زودتر در سینما‌ها به نمایش درآیند زیرا همان‌طور که می‌دانید سینمای ما روز به روز درحال کوچکتر شدن است. امیدوارم با نمایش فیلم‌های ویدیویی در سینما‌ها مردم را به سمت سینما بکشانیم و آنها را با سینما آشتی دهیم. از همه دست‌اندرکاران جشنواره تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند به آنها قدرت دهد تا هر‌سال این جشنواره را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.  در این مراسم فرامرز قریبیان روی صحنه آمد و لوح تقدیر را به چنگیز جلیلوند اهدا کرد و گفت: صدای جلیلوند مانند 40‌سال گذشته است افتخار می‌کنم که امشب جایزه او را من دادم.  فاطمه گودرزی در مراسم بزرگداشتش در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم‌های ویدیویی گفت:  شاید کمی زود بود تا برای من بزرگداشت گرفته شود زیرا فکر می‌کنم هنوز جوان و کودک این حرفه هستم. امروز با جرأت می‌توانم بگویم که فرزند اساتیدی همچون جلیلوند و پورصمیمی هستم به همین دلیل تعجب کردم که برای من بزرگداشت گرفته شد. شاید به خاطر تعداد کارهایم بوده است به‌هرحال از هیأت انتخاب و دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.  در این مراسم رویا تیموریان روی صحنه آمد و لوح فاطمه گودرزی را تقدیم کرد. اجرای برنامه را محمد سلوکی برعهده داشت. در پایان مراسم مازیار فلاحی نیز به اجرای چند قطعه پرداخت.


تعداد بازدید :  112