شماره ۳۶۲ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۳ شهريور
صفحه را ببند
واکنش به اظهارات وزیر راه‌وشهرسازی؛
قشر ضعیف: با کدام پس‌انداز صاحبخانه شویم؟

عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی در اظهارنظری که در قالب تشریح برنامه‌های دولت و وزارت راه‌وشهرسازی در حوزه مسکن بود، گفته است: «مردم از طریق پس‌انداز صاحب مسکن شوند.» او در برنامه نگاه یک به وضوح پس‌انداز را راهی برای خانه‌دار شدن قشر متوسط و خروج از رکود عنوان کرد و گفت: حتی خود من هم با پس‌انداز صاحب مسکن شدم. آخوندی توضیح داده که باید 50‌ درصد قیمت مسکن از طریق تسهیلات تأمین شود و توضیح داده است: هدف ما خانه‌دار کردن زوج‌های جوان است، بنابراین اگر این افراد 20‌میلیون تومان پس‌انداز داشته باشند و حدود 50‌میلیون تومان دیگر را نیز تأمین کنند به همراه تسهیلات 80‌ میلیون تومانی می‌توانند قدرت خرید را در بازار به‌دست آورند. در همین خصوص واکنش‌های عمومی مردم به این خبر را می‌خوانید.
   یه کارگر با دریافتی برابر با قانون کار به نظرتون اگه اصلا هیچ چیزی نخوره و همه دریافتیشو پس‌انداز کنه چند سال دیگه صاحب مسکن میشه؟
   بنده کارمندی هستم با درآمدی حدود 1100000تومان، تقریبا 60درصد حقوقم برای اجاره‌خانه در محله قدیمی تهران است 3نفر دیگر با 40‌درصد درآمد داریم به سختی زندگی می‌کنیم، البته به اضافه یارانه‌ها. هر روز هم قدرت خرید ما کم می‌شود پس چطوری پس‌انداز کنیم تا بتوانیم
 خانه بخریم!
   حقوق من وسط برج نشده تموم میشه بعد حرف از پس‌انداز می‌زنید!
   بعضی مسئولان فکر میکنن مردم تو خونشون اسکناس چاپ   میکنن؟
   آقای وزیر مزاح می‌فرمایید. دیشب می‌خواستم اجاره‌خانه را به حساب صاحبخانه واریز کنم نشد، موجودی گرفتم 6‌هزار تومان کم داشت، یادم آمد بی‌توجه به حقوق ناپرهیزی کردم. فدای سر کسانی که یک شبه با حلال و حرام صاحب چندین خانه‌ چند‌هزار متری شدند و وام‌های میلیاردی گرفتند و باعث فقر جامعه متوسط شدند.
   در این بسته اقتصادی «خروج از رکود» سخنی از وام خانه‌های روستایی نشده است. لطفا به روستاهای محروم که درآمد اندکی دارند و با برداشت و فروش محصول (البته اگر نوع خارجی آن وارد بازار نشود) زندگی خود را به سختی می‌گذرانند توجه کرده و وام‌های کم‌بهره و بلندمدت را در نظر بگیرید.
   حرف شما کاملا متین اما نه با این تورم.


تعداد بازدید :  68