شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
خبر

محمدرضا عارف:فعالیت سیاسی زنان نباید معطوف به زمان انتخابات باشد
«مـحـمـدرضـا عارف» رئـیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این‌که یکی از نمادهای مشارکت زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی انتخابات است و انتخابات مجلس آینده نیز باید عرصه مشارکت چشمگیر زنان باشد، گفت: فعالیت سیاسی زنان نباید تنها معطوف به زمان انتخابات باشد. به گزارش ایرنا، عارف در نشست ماهانه شورای زنان این بنیاد بر فعالیت بلندمدت زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی تأکید کرد و افزود: شاخه زنان بنیاد امید ایرانیان در طول مدت فعالیت‌های خود با توجه به نیاز جامعه، برنامه‌های مفیدی جهت توانمندسازی زنان برگزار کرده است. وی ابراز امیدواری کرد: شاخه زنان این بنیاد با شناسایی زنان کارآمد در استان‌ها با توجه به ظرفیت استانی، مشاور موثری برای مدیران استانی در حوزه مسائل اجتماعی باشد.

شش مقام قضایی تغییر کردند
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با صدور احکام جداگانه‌ای شش انتصاب جدید در قوه قضائیه انجام دادند.
به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضائیه در حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین کریمی» معاون قضایی دیوانعالی کشور را به سمت رئیس دیوانعالی کشور منصوب کرد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنین در احکام دیگری حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین « غـلامحسیـن محسنی‌اژه‌ای» را به سمت معاون اول قوه قضائیه،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» را نیز به سمت دادستان کل کشور و حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علیرضا امینی» معاون آموزش و تحقیقات قوه قضائیه را به‌عنوان معاون منابع انسانی قوه قضائیه منصوب کرد. این گزارش حاکی است رئیس قوه قضائیه همچنین در احکام دیگری «محمدرضا حبیبی» دادستان پیشین عمومی و انقلاب اصفهان را به سمت رئیس‌کل دادگستری استان یزد و «غلامحسین حیدری» رئیس‌کل پیشین دادگستری استان یزد را به سمت معاون دیوانعالی کشور
 منصوب کرد.

اعلام موجودیت جبهه متحد اعتدالگرایان با رویکرد کمک به دولت تدبیر و امید
«محمد ارشدی» رئیس جبهه متحد اعتدال گرایان ایران اسلامی از اعلام موجودیت این تشکل سیاسی خبر داد و گفت: اعضای جبهه اعتدال گرایان کمک به دولت یازدهم را بر خود واجب می‌دانند.
 به گزارش ایرنا، ارشدی یادآور شد: جبهه متحد اعتدال گرایان ایران اسلامی به شکل مردمی و به دور از وابستگی دولتی با حضور اعضای متعهد به نظام و از طیف‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده است. رئیس جبهه متحد اعتدالگرایان ایران اسلامی با بیان این‌که این جبهه به صورت فصلی فعالیت نخواهد کرد و رویکرد دایمی را مدنظر دارد، گفت: منویات رهبر معظم انقلاب، اصول قانون اساسی و حرکت بر چارچوب قانون مبنای مسیر ما است. وی که در انتخابات 24 خردادماه مسئولیت ستاد مردمی دکترروحانی را برعهده داشت، افزود: دولت یازدهم خلاف اعتدالگرایی حرکت نمی‌کند اما اگر چنین شد این جبهه خود را موظف می‌داند در این مورد نکاتی را ارایه کند چرا که خط ما با دولت‌ها تغییر نخواهد کرد و به‌دنبال جاری بودن مکتب اعتدال گرایی هستیم. ارشدی یکی از اهداف این جبهه را برنامه‌ریزی برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: رویکرد جبهه متحد اعتدال گرایان در مجلس آینده نمود خواهد کرد.
ارشدی با بیان این‌که جبهه متحد اعتدال گرایان به‌دنبال حرکت جدیدی در احزاب کشور است، گفت: جبهه ما از اشخاص و احزاب اصلاح‌طلب، اصولگرا، اعتدال‌گرا و معتدل برخوردار
خواهد بود.

با حضور جهانگیری صورت می‌گیرد
امروز؛ برگزاری مراسم تودیع و معارفه «فرجی‌دانا» و «نجفی»
خبرگزاری تسنیم| مراسم تودیع فرجی‌دانا وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، مراسم تودیع و معارفه رضا فرجی‌دانا و محمدعلی نجفی وزیر سابق و سرپرست فعلی وزارت علوم امروز یکشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود. رضا فرجی‌دانا روز چهارشنبه هفته گذشته با عدم کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس از سمت خود برکنار و رئیس‌جمهوری در همان روز در احکام جداگانه‌ای محمدعلی نجفی را به‌عنوان سرپرست فعلی وزارت علوم و فرجی‌دانا را به‌عنوان مشاور خود در حوزه علم و فناوری منصوب کرد.

 


تعداد بازدید :  226