شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   توافق تهران - باکو بر سر شاه دنیز| علی ماجدی، معاون وزیر نفت با تشریح 3محور مذاکرات نفت و گازی ایران و جمهوری آذربایجان در تهران از توافق مقدماتی بین دو کشور برای مشارکت 10‌درصدی شرکت نیکوی ایران در طرح توسعه فاز دو میدان گازی شاه دنیز خبر داد. او امضای هرگونه قرارداد یا تفاهمنامه جدید بین ایران و جمهوری آذربایجان را رد کرد.
  واردات آب را جدی بگیریم | محمدرضا بهزادیان، رئیس اسبق اتاق بازرگانی تهران گفت: امامعلی رحمانف، رئیس‌جمهوري تاجیکستان اعلام آمادگی کرده بود سالانه ۱۰‌میلیارد مترمکعب آب به کشور ما صادر کند که با این اقدام ۱۰ استان شرقی کشور سیراب می‌شد حتی اضافه نیز می‌ماند که می‌توانستیم به حاشیه جنوبی منتقل کنیم اما مسئولان وقت بی‌توجهی کردند. او افزود: پیش‌بینی ناسا مبنی بر ورود ایران به دوره ۳۰ساله خشکسالی واقعیتی است که مسئولان امر نباید آن را نادیده بگیرند، لذا یکی از مطمئن‌ترین اقدامات برای مقابله با آن، واردات آب است. وی افزود: طبق اعلام ناسا ایران وارد یک دوره ۳۰ساله خشکسالی می‌شود که در پایان ۱۰‌سال اول کشاورزی باقی نخواهد ماند و به احتمال ۹۰‌درصد نیز احتمال وقوع آن وجود دارد.
  تخفیف 15درصدی کالاهای کودک| کالاهایی چون سیسمونی کودک، پوشاک، اسباب‌بازی، نوشت‌افزار، مبلمان اتاق کودک و موارد مشابه با تخفیفات 5 تا 15‌درصدی عرضه می‌شوند. این خبر را رامین سمیع‌زاده، مدیر نمایشگاه کیتکس اعلام و گفت: علاوه بر تخفیف فروش 5 تا 15‌درصدی خدماتی چون تست قندخون و مشاوره رایگان صورت می‌گیرد. نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان و مادران باردار تا هفت شهریور در یافت‌آباد برگزار می‌شود.
  آغاز ذخیره‌سازی سوخت در نیروگاه‌ها| هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو با تشریح محورهای مذاکرات وزرای نفت و نیرو از آغاز ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد: تابستان امسال رکورد پیک‌مصرف برق به 49‌هزار مگاوات رسید. او با بیان این‌که در نیمه دوم ‌سال‌جاری پیک مصرف برق از 49‌هزار مگاوات به 30 تا 35‌هزار مگاوات کاهش می‌یابد، اظهار داشت: از این‌رو برای زمستان ‌سال‌جاری در صورت تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها توسط وزارت نفت مشکلی در تأمین برق وجود ندارد در حال حاضر هم بیش از 60‌درصد ذخیره نفت کوره و 40‌درصد ذخیره گازويیل واحدهای نیروگاهی کشور پر شده است.


تعداد بازدید :  225