شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
اخبار

۲‌میلیون تن کمبود گندم داریم
رسانه‌ها پالم را بزرگ کرده‌اند
شهروند| محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید گندم از کشاورزان با افزایش یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تنی مواجه شده که پیش‌بینی می‌کنیم خرید گندم امسال از کشاورزان به مرز ۷‌میلیون تن برسد و با توجه به مصرف ۹‌میلیون تنی، 2‌میلیون تن کمبود داریم که وارد می‌کنیم. او در مورد روغن مصرفی پالم تأکید کرد: اوایل‌ سال در جلسه شورایعالی سلامت که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شده بود بنابر توصیه‌های وزیر بهداشت مقرر شد سهم روغن پالم در کل واردات کاهش پیدا کند.
حجتی افزود: امسال طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نسبت به‌ سال قبل 20‌درصد سهم پالم در سرانه مصرفی روغن آشپزخانه کاهش پیدا کند و این کاهش مصرف در‌ سال آینده نیز ادامه می‌یابد. وی ادامه داد: در این ماجرا با هریک از واحدهای تولیدی موادغذایی که خارج از مجوزهای صادر شده و خارج از پروانه‌های وزارت بهداشت در استفاده از روغن پالم تخلف کرده بودند برخورد شده است؛ به نظر بنده رسانه‌ها بیش از اندازه این موضوع را بزرگنمایی کردند.

فروش فوق‌العاده جایگزین می‌شود
امسال نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره نداریم
ابراهیم درستی نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران از عدم‌برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره در ‌سال‌جاری خبر داد و گفت: فروش فوق‌العاده ویژه بازگشایی مدارس از 10مهرماه آغاز می‌شود. او افزود: این فروش‌ها در صنف کیف‌وکفش و نوشت‌افزار از 10شهریورماه در تهران آغاز به‌کار کرده و تا 10 مهرماه ادامه خواهد یافت. او تأکید کرد: به دلیل این‌که نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی‌ سال و زمان بازگشایی مدارس از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نبود، برگزاری این نمایشگاه‌ها متوقف شده و فروش‌های فوق‌العاده جایگزین آن می‌شود. وی تصریح کرد: تخفیف در نظر گرفته برای این فروش‌ها بسته به میزان سودی است که واحدهای صنفی از فعالیت خود کسب می‌کنند اما به‌طور متوسط 15 تا 20‌درصد است.

نمونه‌برداری از بازار لبنیات تهران
تخلفی در شیر و ماست ندیدیم!
مسلم بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران از ارسال 65 نمونه برداشت شده از فرآورده‌های مختلف لبنی موجود در سطح استان به سازمان ملی استاندارد خبر داد و گفت: سازمان به‌زودی درباره نتایج نمونه‌برداری‌های انجام شده از بازار لبنیات کل کشور گزارش خواهد داد. او درباره آخرین وضع نمونه‌برداری‌های انجام شده از بازار لبنیات به منظور کشف تخلفات احتمالی در زمینه استفاده از روغن پالم توضیح داد: طبق توافق انجام شده قرار شد ما تمام نمونه‌های خود را به سازمان ملی استاندارد بدهیم و آنها با تلفیق نتایج کل نمونه‌های برداشت شده از سطح کشور اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند. وی به ایسنا گفت: از سطح بازار لبنیات استان تهران در مجموع 65 نمونه برداشت شد که متعلق به تولیدات 12 استان کشور می‌شود. مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان این‌که تا جایی که بنده اطلاع دارم در نمونه‌های برداشت شده در بازار تهران تخلفی در شیر و ماست وجود نداشته است، اظهار کرد: نمونه‌های برداشت شده از تمامی برندهای معتبر و فرآورده‌های مختلف لبنی بوده است.

 


تعداد بازدید :  225