شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
اخبار جهان

فراخوان آیت‌الله سیستانی برای مبارزه با داعش
نماینده آیت‌الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه کربلا، ضمن درخواست از جناح‌های سیاسی این کشور برای همکاری در فرآیند تشکیل دولت جدید عراق، بار دیگر همگان را به مبارزه با گروه تروریستی «داعش» فراخواند. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «سومریه نیوز»، «شیخ عبدالمهدی کربلایی» نماینده آیت‌الله سیستانی طی خطبه‌های نماز جمعه در کربلا تأکید کرد: همگان در تشکیل دولت جدید عراق به شیوه درست آن اتفاق نظر دارند و مسئولیت آن تنها برعهده حیدر العبادی نخست‌وزیر نیست، بلکه همه جریان‌ها و جناح‌های سیاسی در این خصوص مسئول هستند.  

سوریه خطرناک‌ترین مکان برای خبرنگاران است
سر بریدن جمیز فولی، خبرنگار آمریکایی توسط شبه‌نظامیان داعش بر خطری که خبرنگاران پوشش‌دهنده جنگ داخلی سوریه با آن مواجه هستند، مهر تأیید زد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه‌ هافینگتون پست، کمیته حفاظت از خبرنگاران اعلام کرد، سوریه حتی پیش از آن‌که شبه‌نظامیان داعش جیمز فولی را بکشند، خطرناک‌ترین مکان در جهان برای خبرنگاران محسوب می‌شد. براساس آمارهای کمیته حفاظت از خبرنگاران، جیمز فولی هفتادمین خبرنگاری است که از زمان آغاز جنگ سوریه در این کشور کشته شد. این سازمان افزود: گمان می‌رود داعش دست کم هفت خبرنگار دیگر را نیز گروگان گرفته باشد. خبرنگاران مرتبا ربوده می‌شوند.  دست کم
 20 خبرنگار همچنان در سوریه مفقود هستند.

قاهره خواستار ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس غزه شد
وزارت خارجه مصر خواستار آتش‌بس نامحدود بین دو طرف اسراییلی و فلسطینی و ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم برای آتش‌بس دایم در غزه شد. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه مصر از دو طرف اسراییلی و فلسطینی درخواست کرد تا با پذیرش آتش‌بس نامحدود بار دگیر به مذاکرات آتش‌بس در غزه بازگردند. دو طرف تا به حال سه آتش‌بس 72ساعته، یک آتش‌بس 5روزه و یک آتش‌بس 24ساعته اعلام کرده‌اند که تمامی این آتش‌بس‌ها برای رسیدن به توافق با شکست مواجه شده است.  

کناره‌گیری حزب تحریک انصاف از پارلمان پاکستان
حزب تحریک انصاف عمران خان در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر از پارلمان پاکستان کناره‌گیری کرد. به گزارش مهر، آسوشیتدپرس از کناره‌گیری حزب تحریک انصاف عمران خان از پارلمان پاکستان با هدف سرنگونی نخست‌وزیر این کشور خبر داد که نواز شریف را به تقلب در انتخابات مه 2013 میلادی متهم می‌کنند. این اقدام همچنین با هدف آغاز اصلاحات انتخاباتی و انتصاب یک دولت موقت برای برگزاری انتخاباتی جدید انجام شد زیرا در این انتخابات حزب تحریک انصاف پاکستان توانسته 34 کرسی را در مجمع ملی 342 عضوی این کشور از آن خود کند و به سومین گروه بزرگ در مجلس عوام این پارلمان تبدیل شود.

مرکل:  خواهان یافتن راهی برای صلح در اوکراین هستیم
صدر اعظم آلمان در جریان سفر دیروزش به پایتخت اوکراین گفت: ما خواهان پایان بحران در اوکراین هستیم که اخیرا با مسأله اعزام کامیون‌های حامل کمک‌های روسیه دوباره تشدید شده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این درحالی است که بسیاری از این کامیون‌ها مجددا به روسیه بازگردانده شده‌اند. این اقدام تا حدی از تنش‌های به‌وجود‌آمده به سبب ورود سرخود این کاروان به اوکراین کاسته است. او در اظهارات کوتاهی پیش از مذاکرات گفت: در زمانی دشوار که تمرکز صرف وحدت و تمامیت ارضی اوکراین می‌شود، به کی‌یف آمده‌ام. وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم درباره مسائل دوجانبه و جلب حمایت آلمان و همچنین پیدا کردن مسیر صلح که باید انجام شود، بحث کنیم.
 
دولت یمن برای پایان دادن به اعتراض حوثی‌ها، استعفا می‌دهد
دولت یمن در روز گذشته برای استعفا طی یک ماه آینده و تجدیدنظر درخصوص مسأله یارانه‌ها اعلام آمادگی کرد. این اقدام دولت یمن به منظور پایان دادن به اعتراضات حوثی‌ها صورت گرفت. این درحالی است که ده‌ها‌هزار تن از مردم یمن به فراخوان حوثی‌ها برای استعفای دولت و پرداخت مجدد یارانه‌ها پاسخ مثبت دادند و در صنعا، پایتخت یمن تجمع کردند. به گزارش ایسنا و به گفته یک منبع حکومتی مقامات یمن یک پیش‌نویس به حوثی‌ها ارایه داده‌اند که شامل پیشنهادی برای ایجاد یک دولت جدید ظرف یک ماه آینده و تشکیل کمیته‌ای اقتصادی برای حل مسائل یارانه‌هاست. این منبع گفت: پیشنهاد مذکور در مقابل تخلیه محل تجمع و کمپ‌های حوثی‌ها در اطراف صنعا مطرح شده است. آنها می‌توانند در صورت شکست مذاکرات یا پاسخ پیشنهادی خود را ارایه دهند یا پایتخت را خالی کنند. 


تعداد بازدید :  217