شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
... ادامه بارش‌ها و کاهش دما تا سه روز آینده

بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، امروز یکشنبه وقوع رگبار و رعد و برق در استان‌های مازندران، گلستان، بوشهر و هرمزگان و رگبارهای پراکنده در ارتفاعات مرکزی زاگرس، سمنان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دور از انتظار نیست. روز دوشنبه این هفته بارش‌ها با شدت کمتر از روز قبل عمدتا در استان‌های مازندران، غرب فارس، هرمزگان و احتمالا آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز غربی رخ خواهد داد.
همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه احتمال وقوع گرد و خاک در شمال استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل قابل پیش‌بینی است و نیمه شرقی خلیج فارس امروز یکشنبه مواج خواهد بود. این وضعیت به تدریج نواحی مرکزی آن را نیز در بر می‌گیرد، به طوری که در روز دوشنبه این هفته غالبا نواحی مرکزی خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.از سوی دیگر با تقویت جریانات شمالی بارش باران در استان‌های مازندران و گلستان تشدید خواهد شد، ضمن اینکه در این مدت شمال استان‌های البرز و سمنان نیز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب شاهد رگبار، رعد و برق پراکنده و وزش باد خواهند بود. شدت بارش‌ها طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران خواهد بود.کمینه و بیشینه هوای تهران امروز یکشنبه بین 24 تا 35 درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از این است که کمینه و بیشنیه هوای تهران طی روز دوشنبه این هفته بین 24 تا 35 درجه بالای صفر بوده و آسمان تهران نیز در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.
طی شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با 47 درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود 10 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.


تعداد بازدید :  259