شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
خبر

ضرب‌الاجل جدید برای جمع‌آوری قلیان‌ها
ایسنا| مدیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات از تصمیم‌های اولیه اتخاذ شده جهت ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای بدون مجوز خبر داد.  علی طاهری گفت:  در جلسات برگزار شده، وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت اعلام فهرست قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای فاقد مجوز اعلام آمادگی کرده و این جمع‌بندی صورت گرفته که قهوه‌خانه‌های فاقد مجوز تا 31شهریورماه اعلام شوند تا اقدامات قانونی لازم در مورد آنها اعمال شود، البته این امر باید در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات به تصویب برسد.  
او با بیان این‌که تا 31شهریورماه قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای فاقد مجوز مشخص می‌شوند، گفت: در این زمینه پیگیری‌های جمعیت مبارزه با دخانیات آغاز شده و اقدامات انجام شده در برخی استان‌ها نظیر کرمانشاه، همدان به‌ویژه استان قزوین نیز پیشرفت خوبی داشته است.  او همچنین از تعیین زمان مشخص برای تمدید مجوز قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراهای دارای مجوز خبر داد.  

تلفات ابولا به 1427 تن رسید
ایسنا| سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدید خود آخرین آمار تلفات ابولا در غرب آفریقا را 1427 تن اعلام کرد.  همچنین 2615 مورد مشکوک یا تأییدشده ابتلا به این بیماری نیز در همین منطقه گزارش شده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: در فاصله روزهای نوزدهم تا بیستم ماه آگوست 142مورد جدید ابتلا به ابولا و 77 مورد فوتی در گینه، لیبریا، نیجریه و سیرالئون گزارش شده است. بنا بر این گزارش، وسعت شیوع ویروس ابولا به درستی ارزیابی نشده زیرا برخی افراد اعضای خانواده‌شان را که به این بیماری مبتلا شده‌اند در خانه‌هایشان پنهان کرده‌اند. در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده از آن‌جا که ویروس ابولا درمان ندارد برخی مبتلایان به آن ترجیح می‌دهند در خانه‌ خود فوت کنند. همچنین برخی از کشورهای غرب آفریقا وجود ویروس ابولا را  انکار می‌کنند.
به گزارش سیدنی مورنینگ هرالد و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت مناطق مشکوکی در کشورهای غرب آفریقا به‌وجود آمده‌اند که ساکنان آنها در برابر بازرسی‌های نیروهای درمانی مقاومت کرده یا به دلیل کمبود نیرو و تجهیزات تحت بازرسی‌های لازم قرار نمی‌گیرند.


تعداد بازدید :  374