شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
حرف‌های صریح مسعود کیمیایی در برنامه هفت
هرگز کنار قدرت نبودم

مسعود کیمیایی شامگاه جمعه 31 مردادماه در برنامه هفت حاضر شد و درباره فیلم‌ها و حواشی‌ای که در تمام این سال‌ها حول و حوش او و ساخته‌هایش گفته می‌شد، صریح سخن گفت. این کارگردان با اشاره به این‌که سال‌ها برای مردم فیلم ساخته است، گفت: من در تمام این سال‌ها سر بر پای مردمی گذاشتم که به جوانمردی توجه کردند و همیشه مردم روزگار خودشان بودند.  من همیشه هرچه بودم به این نکته توجه داشتم که از طایفه مردم پایین شهر هستم.
به گزارش ایسنا، او با اشاره به ساخت فیلم قیصر در دهه ۴۰ گفت:  قیصر به نوعی یک عکس‌العمل بود زیرا سینمای من سینمای عکس‌العمل است و معتقدم هنری که عکس‌العمل نداشته باشد یعنی به وضع روز خود واکنش نشان ندهد، هنر خنثی است. مردم در آن زمان روزگار سختی را می‌گذراندند و در یک فضای ملتهب زندگی می‌کردند به همین دلیل اکران فیلم قیصر با استقبال مواجه شد.
کیمیایی در پاسخ به این سوال که می‌گویند شما از بدنه دولت در یک دوره‌ای برای ساخت فیلم پول گرفته‌اید، گفت: در دوره‌ای توسط یکی از مدیران سینمایی جلسه‌ای را با اطلاعات برگزار کردم و در آن جلسه به من پیشنهاد ساخت یک فیلم شد که من قبول نکردم. من هرگز کنار قدرت نبودم، بلکه توان و تکیه‌ام بر پولی بوده که از باجه‌های بلیت‌فروشی درمی‌آورده‌ام. من هرگز فیلم سلطان و ضیافت را با پول اطلاعات و سعید امامی نساختم و حرف‌هایی که دراین‌باره گفته می‌شود درست نیست و همیشه سعی کرده‌ام مستقل بمانم.
او با اشاره به این‌که راه مبارزه با فیلم مبتذل نابودی سینما نیست، گفت: من از زمان آتش زدن سینما رکس آبادان اعلام کردم که باید با فیلم مبتذل به وسیله ساخت فیلم خوب مبارزه کرد نه این‌که سینما را آتش بزنیم و این راه درستی نیست.


تعداد بازدید :  237