شماره ۳۶۱ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۲ شهريور
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


مراسم ختم سیمین بهبهانی امروز یکشنبه از ساعت 11 تا 20/12 در مسجدجامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

نمایش «ابرهای باران‌زا» به کارگردانی مانلی حسین‌پور که درباره یک سیرک ورشکسته و آدم‌های درون این مکان است از یکشنبه دوم شهریورماه اجرای خود را در خانه نمایش آغاز می‌کند.

هانیه توسلی به «اَبله» پیوست و ایفاگر نقش پریسا در این مجموعه شد.

فیلم‌سینمایی «کوروش کبیر» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی و تهیه‌کنندگی علی معلم همچنان در انتظار جذب سرمایه است.

مرتضی سعیدیان که از 2 شهریورماه نمایش «الی و رویاهایش» را در تالار هنر اجرا می‌کند، تأکید کرد: این نمایش برای کودکان نیست.

داریوش ارجمند نامزد ایفای نقش آیت‌الله بروجردی در سریال تلویزیونی «معمای شاه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا‌ ورزی شده است.

«جنیفر لاورنس»، بازیگر برنده اسکار‌هالیوود در حال مذاکره برای پیوستن به جمع بازیگران فیلم «هشت نفرت‌انگیز» پروژه جدید سینمایی «کوئنتین تارانتینو» است.

نشر ماهی مجموعه داستانی از «ماشادو د آسیس» نویسنده صاحب سبک برزیلی را با ترجمه عبدالله کوثری منتشر کرد.

جرارد باتلر، ارون اکهارت و مورگان فریمن در ادامه فیلم «المپیوس سقوط کرده است» و در نقش‌ شخصیت‌های قبلی‌شان ظاهر می‌شوند.


جدیدترین آلبوم موسیقی لئونارد کوهن، ماه آینده در هشتادمین زادروز این خواننده و ترانه‌سرای سرشناس منتشر می‌شود. این آلبوم با نام «مشکلات محبوب»، شامل 9ترانه درباره رنج، لذت، یأس و امید است و متن ترانه‌های آن با همکاری «پاتریک لئونارد» به نگارش درآمده است.

کیهان کلهر در قالب تور تابستانی 2014 خود 27 اوت (5 شهریور ماه) در کنار اردال ارزنجان نوازنده معروف باقلاما ترکیه در شهر ازمیر روی صحنه می‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی تاکنون پنج عنوان کتاب درباره فلسطین و مقاومت فلسطینیان ترجمه و منتشر کرده است.

در جشنواره سینمایی سارایوو کن لوچ با «قلدر» خواندن آمریکا گفت: تمامی برنامه‌های فرهنگی که در آنها ردپایی از اسراییل وجود دارد، باید تحریم شوند.


فیلمبرداری فیلم ویدیویی «مردی شبیه گرگ» به تهیه‌کنندگی «مجید صالحی» و کارگردانی «اشکان شاپوری» هفته گذشته در تهران به پایان رسید. فیلم به زندگی عاشقانه زوج جوانی می‌پردازد که آرامش آنها دستخوش چالش‌های روانی می‌شود.  سحر قریشی، مجید صالحی، رضا ناجی، حدیث میرامینی، پردیس افکاری و حمید خندان بازیگران اصلی فیلم هستند.

«مردان» اولین فیلم بلند «بتین قبادی» در نخستین حضور بین‌المللی خود، در بخش اکتشافات«Discovery » تحت عنوان «آینده سینمای جهان» در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در کانادا روی پرده می‌رود.

سایت معتبر ادبی «بارنز‌اند نوبل» رمان «تسوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های زیارتش» نوشته «هاروکی موراکامی» را به‌عنوان برترین کتاب هفته معرفی کرد.


تعداد بازدید :  270